GDAŃSK (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa (1877)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | [[File:Pogłębiarka_czerpakowa____Gdańsk___.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]]„GDAŃSK” (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), dł. 36,5 m, szer. 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godz. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „D.”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana 1938 w Stoczni Gd., pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. [[Category: Encyklopedia]] | + | [[File:Pogłębiarka_czerpakowa____Gdańsk___.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]]'''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), dł. 36,5 m, szer. 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godz. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „D.”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana 1938 w Stoczni Gd., pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. [[Category: Encyklopedia]] |