DWORZEC CENTRALNY

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbanhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896, przejął funkcje q Dworca Brama Wyżynna i q Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gd. – Sopot – Gd., dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na ob. q dworzec autobusowy a wiaduktem q Błędnik. Funkcjonował do 1900; jego funkcje przejął q Dworzec Gd. Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego.{{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''DWORZEC CENTRALNY''' (Zentralbanhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje q Dworca Brama Wyżynna i q Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny q dworzec autobusowy a wiaduktem q Błędnik. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął q Dworzec Gdańsk Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego.{{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 22:43, 8 cze 2013

DWORZEC CENTRALNY (Zentralbanhof), tymczasowy, otwarty 1 X 1896 roku, przejął funkcje q Dworca Brama Wyżynna i q Dworca Brama Nizinna w obsłudze ruchu podmiejskiego Gdańsk – Sopot – Gdańsk, dalekobieżnego do Stargardu Szczecińskiego oraz do Tczewa i Nowego Portu. Zlokalizowany między schodami prowadzącymi na obecny q dworzec autobusowy a wiaduktem q Błędnik. Funkcjonował do roku 1900; jego funkcje przejął q Dworzec Gdańsk Główny. Parterowy pawilon obsługi pasażerów rozebrano, w jego miejscu powstały perony dla ruchu dalekobieżnego.MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania