DANZIG, statek pasażersko-towarowy (1903)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''„DANZIG”''', statek pasażersko-towarowy zbudowany 1903 w Hamburgu; poj. 3799 RT, nośność 5400 ton, dł. 106,7 m, szer. 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, 1919 sprzedany do Danii, 1921 zakupiony przez firmę q Artus. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gd. „Artus” był jego firmą-córką); 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie D. {{author:WDAN}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''„DANZIG”''', statek pasażersko-towarowy zbudowany w roku 1903 w Hamburgu; pojemność 3799 RT, nośność 5400 ton, długość 106,7 m, szerokość 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, w 1919 sprzedany do Danii, 1921 zakupiony przez firmę q Artus. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od roku 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gdański „Artus” był jego firmą-córką); w roku 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie Danzig. {{author:WDAN}} [[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 21:30, 13 maj 2013

„DANZIG”, statek pasażersko-towarowy zbudowany w roku 1903 w Hamburgu; pojemność 3799 RT, nośność 5400 ton, długość 106,7 m, szerokość 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, w 1919 sprzedany do Danii, 1921 zakupiony przez firmę q Artus. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od roku 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gdański „Artus” był jego firmą-córką); w roku 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie Danzig. WDAN

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania