BEHNKE UND SIEG, firma handlowo–żeglugowa

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File:1_Behenke_und_Sieg.jpg|thumb|Kamienica (z prawej) przy Langer Markt 20 (Długi Targ), w latach 1921–1945 własność firmy Behnke und Sieg i rodziny Sieg, 1938]]
+
[[File:1_Behenke_und_Sieg.jpg|thumb|Kamienica (z prawej) przy Langer Markt 20 (Długi Targ), w latach 1921–1945 własność firmy  
 +
„Behnke und Sieg” i rodziny Sieg, 1938]]
 
[[File:1_Behnke_und_Sieg.jpg|thumb|Jeden ze statków firmy „Behnke und Sieg”, 1934]]
 
[[File:1_Behnke_und_Sieg.jpg|thumb|Jeden ze statków firmy „Behnke und Sieg”, 1934]]
 
[[File:2_Behenke_und_Sieg.jpg|thumb|Jeden ze statków firmy „Behnke und Sieg”, 1940]]
 
[[File:2_Behenke_und_Sieg.jpg|thumb|Jeden ze statków firmy „Behnke und Sieg”, 1940]]
[[File:Emil_Heinrich_Otto_Behenke.jpg|thumb|Reklama firmy armatorskiej Behnke und Sieg, 1929]]
+
[[File:Emil_Heinrich_Otto_Behenke.jpg|thumb|Reklama firmy armatorskiej „Behnke und Sieg”, 1929]]
  
 
'''BEHNKE UND SIEG''', firma handlowo-żeglugowa, utworzona w roku 1890 przez [[BEHNKE EMIL HEINRICH OTTO | Emila H.O. Behnkego]] i [[SIEG FRIEDRICH WALDEMAR | Waldemara Siega]]. W 1894 posiadali 2 parowce zbudowane w [[STOCZNIA KLAWITTERA | Stoczni Klawittera]], o tonażu 3573 BRT, w 1914 już 5 jednostek o tonażu 2353 BRT do rejsów kabotażowych po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Główna siedziba firmy mieściła się w roku 1897 na Jopengasse 67 (ul. Piwna), w latach 1921–1945 przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ); filia – w Nowym Porcie: w 1914 przy Hafenstraße 7 (ulica obecnie nie istnieje), w 1928 Olivaer Straße 33A (ul. Oliwska). W Gdańsku działała do roku 1945, następnie do 1955 w Niemczech.<br /><br />
 
'''BEHNKE UND SIEG''', firma handlowo-żeglugowa, utworzona w roku 1890 przez [[BEHNKE EMIL HEINRICH OTTO | Emila H.O. Behnkego]] i [[SIEG FRIEDRICH WALDEMAR | Waldemara Siega]]. W 1894 posiadali 2 parowce zbudowane w [[STOCZNIA KLAWITTERA | Stoczni Klawittera]], o tonażu 3573 BRT, w 1914 już 5 jednostek o tonażu 2353 BRT do rejsów kabotażowych po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Główna siedziba firmy mieściła się w roku 1897 na Jopengasse 67 (ul. Piwna), w latach 1921–1945 przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ); filia – w Nowym Porcie: w 1914 przy Hafenstraße 7 (ulica obecnie nie istnieje), w 1928 Olivaer Straße 33A (ul. Oliwska). W Gdańsku działała do roku 1945, następnie do 1955 w Niemczech.<br /><br />
  
 
Od 1939 firma eksploatowała frachtowiec „Weischel” (ex. Queen Alexandra”, zbudowany 1906 w Danii, od 1906 pod zmieniona nazwą własność Hamburg – Danzig Linie GmbH). Połowę udziału w statku miał polski Skarb Państwa, w związku z czym w 1945, stacjonując w Hamburgu, przyznany został stronie polskiej. Miał początkowo nosić nazwę „Słupsk”, ostatecznie od 1946 do 1967 pływał w PLO i PŻM jako s/s „Rataj”. {{author:MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
 
Od 1939 firma eksploatowała frachtowiec „Weischel” (ex. Queen Alexandra”, zbudowany 1906 w Danii, od 1906 pod zmieniona nazwą własność Hamburg – Danzig Linie GmbH). Połowę udziału w statku miał polski Skarb Państwa, w związku z czym w 1945, stacjonując w Hamburgu, przyznany został stronie polskiej. Miał początkowo nosić nazwę „Słupsk”, ostatecznie od 1946 do 1967 pływał w PLO i PŻM jako s/s „Rataj”. {{author:MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 17:55, 11 maj 2021

Kamienica (z prawej) przy Langer Markt 20 (Długi Targ), w latach 1921–1945 własność firmy „Behnke und Sieg” i rodziny Sieg, 1938
Jeden ze statków firmy „Behnke und Sieg”, 1934
Jeden ze statków firmy „Behnke und Sieg”, 1940
Reklama firmy armatorskiej „Behnke und Sieg”, 1929

BEHNKE UND SIEG, firma handlowo-żeglugowa, utworzona w roku 1890 przez Emila H.O. Behnkego i Waldemara Siega. W 1894 posiadali 2 parowce zbudowane w Stoczni Klawittera, o tonażu 3573 BRT, w 1914 już 5 jednostek o tonażu 2353 BRT do rejsów kabotażowych po Morzu Bałtyckim i Morzu Północnym. Główna siedziba firmy mieściła się w roku 1897 na Jopengasse 67 (ul. Piwna), w latach 1921–1945 przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ); filia – w Nowym Porcie: w 1914 przy Hafenstraße 7 (ulica obecnie nie istnieje), w 1928 Olivaer Straße 33A (ul. Oliwska). W Gdańsku działała do roku 1945, następnie do 1955 w Niemczech.

Od 1939 firma eksploatowała frachtowiec „Weischel” (ex. Queen Alexandra”, zbudowany 1906 w Danii, od 1906 pod zmieniona nazwą własność Hamburg – Danzig Linie GmbH). Połowę udziału w statku miał polski Skarb Państwa, w związku z czym w 1945, stacjonując w Hamburgu, przyznany został stronie polskiej. Miał początkowo nosić nazwę „Słupsk”, ostatecznie od 1946 do 1967 pływał w PLO i PŻM jako s/s „Rataj”. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania