ABELL CHRISTIAN, postać literacka
(Utworzył nową stronę „{{web}} '''CHRISTIAN ABELL''' Category: Hasła w przygotowaniu”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''CHRISTIAN ABELL''' | + | [[File:Czarny_manuskrypt.jpg|thumb|Krzysztof Bochus, ''Czarny manuskrypt'', 2017]] |
− | [[ | + | [[File:Martwy_błękit.jpg|thumb|Krzysztof Bochus, ''Martwy błękit'', 2017]] |
+ | [[File:Szkarłatna_głębia.jpg|thumb|Krzysztof Bochus,''Szkarłatna głębia'', 2018]] | ||
+ | [[File:Miasto_duchów.jpg|thumb|Krzysztof Bochus, ''Miasto duchów'', 2019]] | ||
+ | |||
+ | '''CHRISTIAN ABELL''', postać literacka, główny bohater czterech kryminałów „retro” [[BOCHUS KRZYSZTOF | Krzysztofa Bochusa]]: ''Czarny manuskrypt'' (Wydawnictwo MUZA 2017), '''Martwy błękit''' (Wydawnictwo Muza 2017), '''Szkarłatna głębia''' (Wydawnictwo Muza 2018), '''Miasto duchów''' (Skarpa Warszawska 2019), których akcja rozgrywa się w [[WOLNE MIASTO GDAŃSK, 1920–1939 | II Wolnym Mieście Gdańsku]] (WMG) (pierwszych trzech) oraz w Gdańsku w 1944 roku; wspomniany w thrillerze ''Liście Lucyfera'' (Skarpa Warszawska 2019), którego akcja toczy się na początku XXI wieku, jako dziadek głównego bohatera, dziennikarza, Adama Berga. <br/><br/> | ||
+ | Oficer [[POLICJA | policji kryminalnej]] w II WMG. W pierwszej powieści ma trzydzieści parę lat; wysoki, szczupły blondyn o hipnotyzujących oczach; nosi dobre garnitury; lubi piękne kobiety a one jego; jest bardzo wnikliwy, inteligentny, uczciwy i lojalny; bardzo skupiony na swojej pracy, potrafi dostrzec rzeczy niewidziane dla innych; jednocześnie trochę wycofany i małomówny, uparty, odnosi porażki, z których się podnosi; charakteryzuje go niemiecka dokładność; posiada szerokie horyzonty i zainteresowania przekraczające wiedzę kolegów policjantów (historia sztuki); nie jest niezniszczalny, kilka razy jego życie znajduje się w niebezpieczeństwie, ale dzięki swojej inteligencji i silnej woli udaje mu się wyjść z opresji. Jego wybory, zwłaszcza w życiu uczuciowym, mogą się Czytelnikowi wydawać irracjonalne. Cenił Gdańsk jako miasto kosmopolityczne, nie potrafi zaakceptować nowej rzeczywistości (rodzącego się nazizmu); codziennie musi odpowiadać na pytanie jak być porządnym człowiekiem. Mieszkał przy ulicy Hochstriess (ul. Słowackiego). <br/><br/> | ||
+ | W powieści ''Czarny Manuskrypt'', rozgrywającej się w 1930 roku, wysłany zostaje na prowincję w Prusach Wschodnich, aby tropić brutalnego zabójcę księży w Marienwerder (Kwidzynie), gdzie sam staje się celem mordercy. W powieści ''Martwy błękit'', rozgrywającej się wiosną 1933, prowadzi dochodzenie w sprawie śmierci Saula Rottenberga, żydowskiego kolekcjonera sztuki, którego zwłoki zostają znalezione w jego luksusowej willi w Sopocie. | ||
+ | W powieści ''Szkarłatna głębia'', rozgrywającej się zimą 1934, prowadzi dochodzenie wśród wspólnoty menonitów na Mierzei Wiślanej. Akcja ''Miasta duchów'' toczy się jesienią 1944 roku: w Rotterdamie, dokąd wyjechał wiele lat wcześniej, ginie jego pięcioletnia córka; prowadząc poszukiwania tropy wiodą go ponowie do Gdańska, jednocześnie otrzymuje zadanie przeprowadzenia śledztwa w sprawie zamordowania dwóch wysokich oficerów marynarki wojennej. <br/><br/> | ||
+ | Najważniejsze postacie występujące u jego boku to wachmistrz Kukulka, nieoceniony współpracownik i wierny przyjaciel, oraz Gabi, historyczka sztuki pracująca w gdańskim [[MUZEUM MIEJSKIE | Muzeum Miejskim]]; jego największa miłość, później żona i matka jego córki. {{author: AKLL}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]] |
Wersja z 14:40, 15 sty 2020
CHRISTIAN ABELL, postać literacka, główny bohater czterech kryminałów „retro” Krzysztofa Bochusa: Czarny manuskrypt (Wydawnictwo MUZA 2017), Martwy błękit (Wydawnictwo Muza 2017), Szkarłatna głębia (Wydawnictwo Muza 2018), Miasto duchów (Skarpa Warszawska 2019), których akcja rozgrywa się w II Wolnym Mieście Gdańsku (WMG) (pierwszych trzech) oraz w Gdańsku w 1944 roku; wspomniany w thrillerze Liście Lucyfera (Skarpa Warszawska 2019), którego akcja toczy się na początku XXI wieku, jako dziadek głównego bohatera, dziennikarza, Adama Berga.
Oficer policji kryminalnej w II WMG. W pierwszej powieści ma trzydzieści parę lat; wysoki, szczupły blondyn o hipnotyzujących oczach; nosi dobre garnitury; lubi piękne kobiety a one jego; jest bardzo wnikliwy, inteligentny, uczciwy i lojalny; bardzo skupiony na swojej pracy, potrafi dostrzec rzeczy niewidziane dla innych; jednocześnie trochę wycofany i małomówny, uparty, odnosi porażki, z których się podnosi; charakteryzuje go niemiecka dokładność; posiada szerokie horyzonty i zainteresowania przekraczające wiedzę kolegów policjantów (historia sztuki); nie jest niezniszczalny, kilka razy jego życie znajduje się w niebezpieczeństwie, ale dzięki swojej inteligencji i silnej woli udaje mu się wyjść z opresji. Jego wybory, zwłaszcza w życiu uczuciowym, mogą się Czytelnikowi wydawać irracjonalne. Cenił Gdańsk jako miasto kosmopolityczne, nie potrafi zaakceptować nowej rzeczywistości (rodzącego się nazizmu); codziennie musi odpowiadać na pytanie jak być porządnym człowiekiem. Mieszkał przy ulicy Hochstriess (ul. Słowackiego).
W powieści Czarny Manuskrypt, rozgrywającej się w 1930 roku, wysłany zostaje na prowincję w Prusach Wschodnich, aby tropić brutalnego zabójcę księży w Marienwerder (Kwidzynie), gdzie sam staje się celem mordercy. W powieści Martwy błękit, rozgrywającej się wiosną 1933, prowadzi dochodzenie w sprawie śmierci Saula Rottenberga, żydowskiego kolekcjonera sztuki, którego zwłoki zostają znalezione w jego luksusowej willi w Sopocie.
W powieści Szkarłatna głębia, rozgrywającej się zimą 1934, prowadzi dochodzenie wśród wspólnoty menonitów na Mierzei Wiślanej. Akcja Miasta duchów toczy się jesienią 1944 roku: w Rotterdamie, dokąd wyjechał wiele lat wcześniej, ginie jego pięcioletnia córka; prowadząc poszukiwania tropy wiodą go ponowie do Gdańska, jednocześnie otrzymuje zadanie przeprowadzenia śledztwa w sprawie zamordowania dwóch wysokich oficerów marynarki wojennej.
Najważniejsze postacie występujące u jego boku to wachmistrz Kukulka, nieoceniony współpracownik i wierny przyjaciel, oraz Gabi, historyczka sztuki pracująca w gdańskim Muzeum Miejskim; jego największa miłość, później żona i matka jego córki.