MOST KAMIENIARSKI

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(wstawianie_ilustracji (21.07.2020))
Linia 2: Linia 2:
 
[[File:Komięga.jpg|thumb|Most Kamieniarski, widok na Nową Motławę, [[DICKMANN AEGIDIUS | Aegidius Dickmann]], 1617]]
 
[[File:Komięga.jpg|thumb|Most Kamieniarski, widok na Nową Motławę, [[DICKMANN AEGIDIUS | Aegidius Dickmann]], 1617]]
 
[[File:1 Most Kamieniarski.jpg|thumb|Most Kamieniarski, widok od północnego-wschodu na Starą Motławę, 1938]]
 
[[File:1 Most Kamieniarski.jpg|thumb|Most Kamieniarski, widok od północnego-wschodu na Starą Motławę, 1938]]
 +
[[File:Most_Kamieniarski34.jpeg|thumb|Most Kamieniarski, widok ze Starej Motławy, lata 30. XX wieku]]
 
[[File:Most Kamieniarski 1946.jpg|thumb|Most Kamieniarski na tle zniszczonego Gdańska, widok od zachodu, 1946]]
 
[[File:Most Kamieniarski 1946.jpg|thumb|Most Kamieniarski na tle zniszczonego Gdańska, widok od zachodu, 1946]]
 
[[File:Most_Kamieniarski.jpg|thumb|Most Kamieniarski między Nową Motławą (przed mostem) i Kanałem na Stępce (za mostem), 2019, widok od strony zachodniej]]
 
[[File:Most_Kamieniarski.jpg|thumb|Most Kamieniarski między Nową Motławą (przed mostem) i Kanałem na Stępce (za mostem), 2019, widok od strony zachodniej]]
  
 
'''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, między Nową [[MOTŁAWA| Motławą]] i Kanałem na Stępce (zwanym też Kanałem Ciesielskim), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku (wówczas zwodzony, dwuklapowy z czterema pylonami i czterema cięgnami), do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
 
'''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, między Nową [[MOTŁAWA| Motławą]] i Kanałem na Stępce (zwanym też Kanałem Ciesielskim), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku (wówczas zwodzony, dwuklapowy z czterema pylonami i czterema cięgnami), do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 07:43, 22 lip 2020

Most Kamieniarski, widok na Nową Motławę, Aegidius Dickmann, 1617
Most Kamieniarski, widok od północnego-wschodu na Starą Motławę, 1938
Most Kamieniarski, widok ze Starej Motławy, lata 30. XX wieku
Most Kamieniarski na tle zniszczonego Gdańska, widok od zachodu, 1946
Most Kamieniarski między Nową Motławą (przed mostem) i Kanałem na Stępce (za mostem), 2019, widok od strony zachodniej

MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, między Nową Motławą i Kanałem na Stępce (zwanym też Kanałem Ciesielskim), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku (wówczas zwodzony, dwuklapowy z czterema pylonami i czterema cięgnami), do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania