DANZIG, statek żaglowy (1826)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{web}} '''„DANZIG”''', statek żaglowy {{author: OM}} Category: Hasła w przygotowaniu”)
 
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
'''„DANZIG”''', statek żaglowy  
+
'''„DANZIG”''', statek żaglowy (dwupokładowy trójmasztowiec, kadłub z drewna dębowego), zbudowany w 1826 roku w Gdańsku dla Königlich-Preußische Seehandlung (port macierzysty Gdańsk). Sprzedany w 1853-1854 bez zmiany nazwy do Norwegii, armator Jørgen Christiansen z Drammen, po 1864 przerejestrowany do Larvik. Od 1872 armator Just Wright z Langesund, od 1873 G. S. Nielsen z Farsund. Pod norweską banderą przewoził głównie emigrantów do Ameryki Północnej. W 1874 roku sprzedany do Szwecji, dalsze losy nieznane. <br/><br/>
{{author: OM}} [[Category: Hasła w przygotowaniu]]
+
Pojemność: w 1827 – 40 460 starych łasztów pruskich (724 NRT, 861 DWT); w 1842 – 54 344 ½ łasztów handlowych (689 NRT); w 1866 – 629 NRT; w 1873 – 706 NRT; w 1827 –46 m długości, 5,5–5,8 m zanurzenia; w 1873 – 49,4 m długości; 10,1 m szerokość, 6,6 m  zanurzenia. {{author: OM}}<br/><br/>
 +
 
 +
{| class="tableGda"
 +
|-
 +
|+ Kapitanowie
 +
|-
 +
! style="width: 100px" | Okres
 +
! style="width: 175px" | Imię i nazwisko
 +
|-
 +
| style="vertical-align:top" | 1840–1853
 +
| style="vertical-align:top" | Friedrich Wilhelm Pust
 +
|-
 +
| style="vertical-align:top" | od 1854
 +
| style="vertical-align:top" | N. Backer
 +
|-
 +
| style="vertical-align:top" | przed 1861
 +
| style="vertical-align:top" | O. L. Rosen
 +
|-
 +
| style="vertical-align:top" | do 1863
 +
| style="vertical-align:top" | D. Smith
 +
|-
 +
| style="vertical-align:top" | 1863–1868
 +
| style="vertical-align:top" | H. G. Lugg
 +
|-
 +
| style="vertical-align:top" | 1868–1874
 +
| style="vertical-align:top" | N. Christiansen
 +
|-
 +
| class="authorEgTab" | {{author: OM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
 +
|}

Wersja z 20:43, 12 lis 2019

„DANZIG”, statek żaglowy (dwupokładowy trójmasztowiec, kadłub z drewna dębowego), zbudowany w 1826 roku w Gdańsku dla Königlich-Preußische Seehandlung (port macierzysty Gdańsk). Sprzedany w 1853-1854 bez zmiany nazwy do Norwegii, armator Jørgen Christiansen z Drammen, po 1864 przerejestrowany do Larvik. Od 1872 armator Just Wright z Langesund, od 1873 G. S. Nielsen z Farsund. Pod norweską banderą przewoził głównie emigrantów do Ameryki Północnej. W 1874 roku sprzedany do Szwecji, dalsze losy nieznane.

Pojemność: w 1827 – 40 460 starych łasztów pruskich (724 NRT, 861 DWT); w 1842 – 54 344 ½ łasztów handlowych (689 NRT); w 1866 – 629 NRT; w 1873 – 706 NRT; w 1827 –46 m długości, 5,5–5,8 m zanurzenia; w 1873 – 49,4 m długości; 10,1 m szerokość, 6,6 m zanurzenia. OM

Kapitanowie
Okres Imię i nazwisko
1840–1853 Friedrich Wilhelm Pust
od 1854 N. Backer
przed 1861 O. L. Rosen
do 1863 D. Smith
1863–1868 H. G. Lugg
1868–1874 N. Christiansen
OM
⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania