KALWAJTYS ANNA, artystka wizualna, performerka
(Utworzył nową stronę „{{web}} {{author: MWR}} Category: Hasła w przygotowaniu”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | {{author: MWR}} [[Category: | + | '''ANNA KALWAJTYS''' (ur. 15 X 1979, Kętrzyn), artystka wizualna, performerka. W latach 1999–2005 studiowała w [[AKADEMIA SZTUK PIĘKNYCHW GDAŃSKU | Akademii Sztuk Pięknych]] (ASP) w Gdańsku, gdzie uzyskała dyplom w pracowni [[KLAMAN GRZEGORZ | Grzegorza Klamana]] , a w okresie 2004–2007 w ASP w Poznaniu, w pracowniach kierowanych przez Jana Berdyszaka (dyplom z wyróżnieniem) i Izabellę Gustowską. W 2006 roku przebywała w Zagrzebiu, studiując na Wydziale Animacji i Nowych Mediów tamtejszej uczelni artystycznej. W 2015 uzyskała stopień doktora sztuk plastycznych za pracę BBL Bios – Laboratorium Ciała, zrealizowaną pod kierunkiem Grzegorza Klamana. <br/><br/> |
+ | Aktywna twórczo od 2002 roku. Pierwszy performans zrealizowała w znajdującej się na terenie [[STOCZNIA GDAŃSKA | stoczni]] Modelarni, działającej przy [[INSTYTUT SZTUKI WYSPA | Instytucie Sztuki Wyspa]]. Autorka około stu dwudziestu indywidualnych i grupowych performansów, prezentowanych w Polsce i za granicą, między innymi na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Efemerycznej „Konteksty” w Sokołowsku, Międzynarodowym Festiwalu Sztuki „Interakcje” w Piotrkowie Trybunalskim, Festiwalu Improwizacji „Dzianie się” w Olsztynie, [[FESTIWAL SZEKSPIROWSKI | Festiwalu Szekspirowskim]] w Gdańsku, w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu, [[GDAŃSKA GALERIA MIEJSKA | Gdańskiej Galerii Miejskiej]], a także w Japonii, Hongkongu, Chinach, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Izraelu i na Grenlandii. Wraz z Dorotą Androsz i Katarzyną Pastuszak współtworzyła grupę Offelia Collectif, współpracowała także z Teatrem Amareya przy realizacji projektu performatywnego Nomadka. <br/><br/> | ||
+ | Jej performanse odnoszą się do kwestii cielesności i biologiczności człowieka, procesu budowania kulturowej tożsamości, wykluczenia słabszych jednostek ze społeczeństwa, granicznych sytuacji egzystencjalnych. Prace, które tworzy, często odczytywane są w perspektywie krytyki feministycznej, tradycji sztuki krytycznej oraz posthumanizmu. <br/><br/> | ||
+ | Mieszka w Warszawie. {{author: MWR}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]] |
Wersja z 12:00, 1 wrz 2019
ANNA KALWAJTYS (ur. 15 X 1979, Kętrzyn), artystka wizualna, performerka. W latach 1999–2005 studiowała w Akademii Sztuk Pięknych (ASP) w Gdańsku, gdzie uzyskała dyplom w pracowni Grzegorza Klamana , a w okresie 2004–2007 w ASP w Poznaniu, w pracowniach kierowanych przez Jana Berdyszaka (dyplom z wyróżnieniem) i Izabellę Gustowską. W 2006 roku przebywała w Zagrzebiu, studiując na Wydziale Animacji i Nowych Mediów tamtejszej uczelni artystycznej. W 2015 uzyskała stopień doktora sztuk plastycznych za pracę BBL Bios – Laboratorium Ciała, zrealizowaną pod kierunkiem Grzegorza Klamana.
Aktywna twórczo od 2002 roku. Pierwszy performans zrealizowała w znajdującej się na terenie stoczni Modelarni, działającej przy Instytucie Sztuki Wyspa. Autorka około stu dwudziestu indywidualnych i grupowych performansów, prezentowanych w Polsce i za granicą, między innymi na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Efemerycznej „Konteksty” w Sokołowsku, Międzynarodowym Festiwalu Sztuki „Interakcje” w Piotrkowie Trybunalskim, Festiwalu Improwizacji „Dzianie się” w Olsztynie, Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku, w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu, Gdańskiej Galerii Miejskiej, a także w Japonii, Hongkongu, Chinach, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Izraelu i na Grenlandii. Wraz z Dorotą Androsz i Katarzyną Pastuszak współtworzyła grupę Offelia Collectif, współpracowała także z Teatrem Amareya przy realizacji projektu performatywnego Nomadka.
Jej performanse odnoszą się do kwestii cielesności i biologiczności człowieka, procesu budowania kulturowej tożsamości, wykluczenia słabszych jednostek ze społeczeństwa, granicznych sytuacji egzystencjalnych. Prace, które tworzy, często odczytywane są w perspektywie krytyki feministycznej, tradycji sztuki krytycznej oraz posthumanizmu.
Mieszka w Warszawie.