MOST KAMIENIARSKI

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(wstawienie ilustracji (e-mail z 10.05.2019))
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 
[[File:Spichlerze w Gdańsku nad Motławą, Aegidius Dickmann, 1617.JPG|thumb|Most Kamieniarski (Szafarski), [[DICKMANN AEGIDIUS | Aegidius Dickmann]], 1617]]
 
[[File:Spichlerze w Gdańsku nad Motławą, Aegidius Dickmann, 1617.JPG|thumb|Most Kamieniarski (Szafarski), [[DICKMANN AEGIDIUS | Aegidius Dickmann]], 1617]]
 +
[[File:Most_Kamieniarski.jpg|thumb|Most Kamieniarski między Nową Motławą (przed mostem) i Kanałem na Stępce (za mostem), 2019, widok od strony zachodniej]]
  
'''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, na Kanale na Stępce (Motławie), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku, do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+
'''MOST KAMIENIARSKI''' (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, między Nową [[MOTŁAWA| Motławą]] i Kanałem na Stępce (zwanym też Kanałem Ciesielskim), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku (wówczas zwodzony, dwuklapowy z czterema pylonami i czterema cięgnami), do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 10:42, 10 maj 2019

Most Kamieniarski (Szafarski), Aegidius Dickmann, 1617
Most Kamieniarski między Nową Motławą (przed mostem) i Kanałem na Stępce (za mostem), 2019, widok od strony zachodniej

MOST KAMIENIARSKI (Steinhauerbrücke), zwany także Czerwonym i Szafarskim, między Nową Motławą i Kanałem na Stępce (zwanym też Kanałem Ciesielskim), w ciągu ulic Szafarnia–Ołowianka. Zbudowany po przekopaniu w 1576 roku Kanału na Stępce, na planach miasta od 1617 roku (wówczas zwodzony, dwuklapowy z czterema pylonami i czterema cięgnami), do około 1843 zwodzony. Nazwa od XVIII wieku, od warsztatów kamieniarzy zlokalizowanych na nabrzeżu Szafarni. Przebudowany na murowany w końcu XIX wieku. Obecny wygląd uzyskał w 1930 roku. Długość 30 metrów. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania