OLIWA, drobnicowiec
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(uzupełnienie BŚ (e-mail z 27.11.2018)) |
(wstawienie ilustracji (e-mail z 8.03.2019)) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
+ | [[File:„Oliwa”,_drobnicowiec.jpg|thumb|Drobnicowiec „Oliwa” w budowie]] | ||
[[File:Drobnicowiec „Oliwa”.JPG|thumb|Drobnicowiec „Oliwa”]] | [[File:Drobnicowiec „Oliwa”.JPG|thumb|Drobnicowiec „Oliwa”]] | ||
'''„OLIWA”''', drobnicowiec typu B 59 (prototyp dla serii 8 jednostek o zbliżonych parametrach), pojemność 2950 BRT, 1507 NRT, nośność 4514 DWT, długość 114,15 m, szerokość 14,7, zanurzenie 6,20, silnik spalinowy, moc 3062 kW przy 150 obrotów/minutę, prędkość 15 węzłów, 1 śruba, 2 pokłady, załoga 37 osób, 8 pasażerów. Wodowany 5 II 1959 w Stoczni Szczecińskiej, w służbie w Polskich Linii Oceanicznych od 10 IX 1959, sprzedany armatorowi East Mediterranean Navigation z Bejrutu (Liban) w kwietniu 1980 roku (banderę opuszczono w Pireusie (Grecja)); nosił imię „Zaki”. {{author:RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] | '''„OLIWA”''', drobnicowiec typu B 59 (prototyp dla serii 8 jednostek o zbliżonych parametrach), pojemność 2950 BRT, 1507 NRT, nośność 4514 DWT, długość 114,15 m, szerokość 14,7, zanurzenie 6,20, silnik spalinowy, moc 3062 kW przy 150 obrotów/minutę, prędkość 15 węzłów, 1 śruba, 2 pokłady, załoga 37 osób, 8 pasażerów. Wodowany 5 II 1959 w Stoczni Szczecińskiej, w służbie w Polskich Linii Oceanicznych od 10 IX 1959, sprzedany armatorowi East Mediterranean Navigation z Bejrutu (Liban) w kwietniu 1980 roku (banderę opuszczono w Pireusie (Grecja)); nosił imię „Zaki”. {{author:RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 11:12, 8 mar 2019
„OLIWA”, drobnicowiec typu B 59 (prototyp dla serii 8 jednostek o zbliżonych parametrach), pojemność 2950 BRT, 1507 NRT, nośność 4514 DWT, długość 114,15 m, szerokość 14,7, zanurzenie 6,20, silnik spalinowy, moc 3062 kW przy 150 obrotów/minutę, prędkość 15 węzłów, 1 śruba, 2 pokłady, załoga 37 osób, 8 pasażerów. Wodowany 5 II 1959 w Stoczni Szczecińskiej, w służbie w Polskich Linii Oceanicznych od 10 IX 1959, sprzedany armatorowi East Mediterranean Navigation z Bejrutu (Liban) w kwietniu 1980 roku (banderę opuszczono w Pireusie (Grecja)); nosił imię „Zaki”.