MOST W SOBIESZEWIE

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(wstawienie ilustracji (e-mail z 18.09.2018))
Linia 3: Linia 3:
 
[[File:2_Most_w_Sobieszewie.jpg|thumb|Budowa mostu stałego (po prawej), 2018]]
 
[[File:2_Most_w_Sobieszewie.jpg|thumb|Budowa mostu stałego (po prawej), 2018]]
  
'''MOST SOBIESZEWSKI''', na Martwej Wiśle, łączy [[WYSPA SOBIESZEWSKA | Wyspę Sobieszewską]] z Wiślinką, pontonowy, w ciągu ulic Sobieszewskiej i Turystycznej. Pierwszy most pontonowy (jednokierunkowy, nośność 8 ton), wypożyczany od wojska, funkcjonował w latach 1963–1966, od początku maja do połowy września. W 1966 roku zastąpił go nowy, z demobilu, również sezonowy, z ruchem jednokierunkowym regulowanym światłami. Podczas ustawiania 15 V 1969 częściowo zatonął; zastąpiony kolejnym. Obecny, całoroczny, oddano do użytku 1 V 1975; ma 181 m długości i 8 m szerokości (z czego jezdnia – 6 m, chodnik, znajdujący się po wschodniej stronie mostu – 1 m), dziewięć przęseł (środkowe ruchome), nośność 15 ton. Do budowy wykorzystano część elementów rozebranego mostu przez Wisłę, w Kiezmarku. Do roku 1977 ruchome przęsło otwierały holowniki, następnie silniki elektryczne. Od kwietnia do września 2013 roku gruntownie wyremontowany, naprawiono 8 przęseł, podniesiono nośność do 30 ton, wymieniono drewnianą nawierzchnię. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]
+
'''MOST SOBIESZEWSKI''', na Martwej Wiśle, łączy [[WYSPA SOBIESZEWSKA | Wyspę Sobieszewską]] z Wiślinką, pontonowy, w ciągu ulic Sobieszewskiej i Turystycznej. Pierwszy most pontonowy (jednokierunkowy, nośność 8 ton), wypożyczany od wojska, funkcjonował w latach 1963–1966, od początku maja do połowy września. W 1966 roku zastąpił go nowy, z demobilu, również sezonowy, z ruchem jednokierunkowym regulowanym światłami. Podczas ustawiania 15 V 1969 częściowo zatonął; zastąpiony kolejnym. <br/><br/>
 +
Obecny, całoroczny, oddano do użytku 1 V 1975 roku; ma 181 m długości i 8 m szerokości (z czego jezdnia – 6 m, chodnik, znajdujący się po wschodniej stronie mostu – 1 m), dziewięć przęseł (środkowe ruchome), nośność 15 ton. Do budowy wykorzystano część elementów rozebranego mostu przez Wisłę w Kiezmarku. Do roku 1977 ruchome przęsło otwierały holowniki, następnie silniki elektryczne. Od kwietnia do września 2013 roku gruntownie wyremontowany, naprawiono osiem przęseł, podniesiono nośność do 30 ton, wymieniono drewnianą nawierzchnię. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]]

Wersja z 18:57, 30 paź 2018

Most pontonowy w Sobieszewie, 2017
Budowa mostu stałego (po prawej), 2018

MOST SOBIESZEWSKI, na Martwej Wiśle, łączy Wyspę Sobieszewską z Wiślinką, pontonowy, w ciągu ulic Sobieszewskiej i Turystycznej. Pierwszy most pontonowy (jednokierunkowy, nośność 8 ton), wypożyczany od wojska, funkcjonował w latach 1963–1966, od początku maja do połowy września. W 1966 roku zastąpił go nowy, z demobilu, również sezonowy, z ruchem jednokierunkowym regulowanym światłami. Podczas ustawiania 15 V 1969 częściowo zatonął; zastąpiony kolejnym.

Obecny, całoroczny, oddano do użytku 1 V 1975 roku; ma 181 m długości i 8 m szerokości (z czego jezdnia – 6 m, chodnik, znajdujący się po wschodniej stronie mostu – 1 m), dziewięć przęseł (środkowe ruchome), nośność 15 ton. Do budowy wykorzystano część elementów rozebranego mostu przez Wisłę w Kiezmarku. Do roku 1977 ruchome przęsło otwierały holowniki, następnie silniki elektryczne. Od kwietnia do września 2013 roku gruntownie wyremontowany, naprawiono osiem przęseł, podniesiono nośność do 30 ton, wymieniono drewnianą nawierzchnię. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania