|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
| {{paper}} | | {{paper}} |
− | [[File:Alina_Kowalska_Pińczak.JPG|thumb|Alina Kowalska-Pińczak]]KOWALSKA-PIŃCZAK ALINA (ur. 10 VI 1948 Bydgoszcz), teoretyk muzyki, pedagog, dyrygentka. Córka Mieczysława (1913–95), organisty i kompozytora. W 1967 ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne w Bydgoszczy, 1972 absolwentka Wydz. Kompozycji, Teorii i Dyrygentury q Akademii Muzycznej. Doskonaliła warsztat, podejmując dodatkowo kierunek: pedagogikę wokalną na Wydz. Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej we Wr. (dyplom 1990). W 1980 doktoryzowała się w zakresie surdologopedii na Wydz. Humanistycznym uniw. w Lublinie, od 1995 dr hab. w zakresie sztuki muz. w dyscyplinie prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych, od 1997 prof. nadzw., od 2001 prof. zw. Pracownik dydaktyczno-naukowy AMuz, 1999–2005 dziekan Wydz. Kompozycji i Teorii Muzyki. Zajmuje się muzyką epoki renesansu, baroku i klasycyzmu. W 1981 zał. i dyr. artyst. Zespołu Muzyki Dawnej q Cappella Gedanensis. Autorka publikacji z dziedziny surdologopedii, pedagogiki wokalnej, kształcenia słuchu (m.in. kształcenie słyszenia linearnego), m.in. Od tonalności do atonalności (2000). {{author: WAW}} [[Category: Encyklopedia]] | + | [[File:Alina_Kowalska_Pińczak.JPG|thumb|Alina Kowalska-Pińczak]]'''ALINA KOWALSKA-PIŃCZAK''' (ur. 10 VI 1948 Bydgoszcz), teoretyk muzyki, pedagog, dyrygentka. Córka Mieczysława (1913–95), organisty i kompozytora. W 1967 ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne w Bydgoszczy, 1972 absolwentka Wydz. Kompozycji, Teorii i Dyrygentury q Akademii Muzycznej. Doskonaliła warsztat, podejmując dodatkowo kierunek: pedagogikę wokalną na Wydz. Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej we Wr. (dyplom 1990). W 1980 doktoryzowała się w zakresie surdologopedii na Wydz. Humanistycznym uniw. w Lublinie, od 1995 dr hab. w zakresie sztuki muz. w dyscyplinie prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych, od 1997 prof. nadzw., od 2001 prof. zw. Pracownik dydaktyczno-naukowy AMuz, 1999–2005 dziekan Wydz. Kompozycji i Teorii Muzyki. Zajmuje się muzyką epoki renesansu, baroku i klasycyzmu. W 1981 zał. i dyr. artyst. Zespołu Muzyki Dawnej q Cappella Gedanensis. Autorka publikacji z dziedziny surdologopedii, pedagogiki wokalnej, kształcenia słuchu (m.in. kształcenie słyszenia linearnego), m.in. Od tonalności do atonalności (2000). {{author: WAW}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 17:47, 23 lut 2013
ALINA KOWALSKA-PIŃCZAK (ur. 10 VI 1948 Bydgoszcz), teoretyk muzyki, pedagog, dyrygentka. Córka Mieczysława (1913–95), organisty i kompozytora. W 1967 ukończyła Państwowe Liceum Muzyczne w Bydgoszczy, 1972 absolwentka Wydz. Kompozycji, Teorii i Dyrygentury q Akademii Muzycznej. Doskonaliła warsztat, podejmując dodatkowo kierunek: pedagogikę wokalną na Wydz. Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej we Wr. (dyplom 1990). W 1980 doktoryzowała się w zakresie surdologopedii na Wydz. Humanistycznym uniw. w Lublinie, od 1995 dr hab. w zakresie sztuki muz. w dyscyplinie prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych, od 1997 prof. nadzw., od 2001 prof. zw. Pracownik dydaktyczno-naukowy AMuz, 1999–2005 dziekan Wydz. Kompozycji i Teorii Muzyki. Zajmuje się muzyką epoki renesansu, baroku i klasycyzmu. W 1981 zał. i dyr. artyst. Zespołu Muzyki Dawnej q Cappella Gedanensis. Autorka publikacji z dziedziny surdologopedii, pedagogiki wokalnej, kształcenia słuchu (m.in. kształcenie słyszenia linearnego), m.in. Od tonalności do atonalności (2000).
WAW