GDAŃSK, BBC, drobnicowiec (2009)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„GDAŃSK”''', BBC, drobnicowiec, drugi z serii REM 120, zbudowany w [[STOCZNIA PÓŁNOCNA IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE | Stoczni Północnej]], oddany do eksploatacji w lutym 2009 | + | '''„GDAŃSK”''', BBC, drobnicowiec, drugi z serii REM 120, nr budowy B603/2, zbudowany w [[STOCZNIA PÓŁNOCNA IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE | Stoczni Północnej]], oddany do eksploatacji w lutym 2009 dla armatora Gdańskie Linie Morskie (Gdansk Sea Lines), długość 122,45 m szerokość 18,2 m, wysokość do pokładu głównego 9,5 m, nośność (DWT) 7787 ton, tonaż brutto (BRT) 6155 ton, netto (NRT) 2759 ton, wyporność około 10340 ton, mechaniczny układ napędowy (Diesel Mechanical) MAK 8M32C o mocy zainstalowanej 4320 KW, śruba napędowa o nastawnym skoku, prędkość 15,0 węzłów, 2x dźwig (SWL 120 t), 32 pozycje na kontenery chłodnicze (532 TEU), załoga 14 osób, pasażerowie – jedna osoba. W maju–czerwcu 2009 wydzierżawiony niemieckiemu operatorowi BBC Chartering & Logistic, sprzedany armatorowi niemieckiemu Briese/Oltmann, pływa pod banderą Antiqua i Barbuda. {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 19:08, 2 gru 2022
„GDAŃSK”, BBC, drobnicowiec, drugi z serii REM 120, nr budowy B603/2, zbudowany w Stoczni Północnej, oddany do eksploatacji w lutym 2009 dla armatora Gdańskie Linie Morskie (Gdansk Sea Lines), długość 122,45 m szerokość 18,2 m, wysokość do pokładu głównego 9,5 m, nośność (DWT) 7787 ton, tonaż brutto (BRT) 6155 ton, netto (NRT) 2759 ton, wyporność około 10340 ton, mechaniczny układ napędowy (Diesel Mechanical) MAK 8M32C o mocy zainstalowanej 4320 KW, śruba napędowa o nastawnym skoku, prędkość 15,0 węzłów, 2x dźwig (SWL 120 t), 32 pozycje na kontenery chłodnicze (532 TEU), załoga 14 osób, pasażerowie – jedna osoba. W maju–czerwcu 2009 wydzierżawiony niemieckiemu operatorowi BBC Chartering & Logistic, sprzedany armatorowi niemieckiemu Briese/Oltmann, pływa pod banderą Antiqua i Barbuda.