MOST MOTŁAWSKI
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
m |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''MOST MOTŁAWSKI''', łączący ul. Podwale Przedmiejskie z Wyspą Spichrzów ([[SPICHLERZE | Spichlerze]]), powstał w latach 1957–1958 po usunięciu ruin wcześniejszej zabudowy i przedłużeniu ul. Podwale Przedmiejskie do [[MOTŁAWA | Motławy]]. Most o konstrukcji żelbetowej, początkowo o nośności 30 ton, 20 V 1959 przejął ruch tramwajowy na trasie do ul. Łąkowej ([[TRAMWAJE | tramwaje]]). Od grudnia 1960 roku na trasie kołowej w kierunku Warszawy przez ul. Chmielną i Elbląską, przebudowany po roku 1990, z nośnością zwiększoną do 50 ton. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''MOST MOTŁAWSKI''', łączący ul. Podwale Przedmiejskie z Wyspą Spichrzów ([[SPICHLERZE | Spichlerze]]), powstał w latach 1957–1958 po usunięciu ruin wcześniejszej zabudowy i przedłużeniu ul. Podwale Przedmiejskie do [[MOTŁAWA | Motławy]]. Most o konstrukcji żelbetowej, początkowo o nośności 30 ton, 20 V 1959 przejął ruch tramwajowy na trasie do ul. Łąkowej ([[TRAMWAJE | tramwaje]]). Od grudnia 1960 roku na trasie kołowej w kierunku Warszawy przez ul. Chmielną i Elbląską, przebudowany po roku 1990, z nośnością zwiększoną do 50 ton. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 13:30, 7 lip 2014
MOST MOTŁAWSKI, łączący ul. Podwale Przedmiejskie z Wyspą Spichrzów ( Spichlerze), powstał w latach 1957–1958 po usunięciu ruin wcześniejszej zabudowy i przedłużeniu ul. Podwale Przedmiejskie do Motławy. Most o konstrukcji żelbetowej, początkowo o nośności 30 ton, 20 V 1959 przejął ruch tramwajowy na trasie do ul. Łąkowej ( tramwaje). Od grudnia 1960 roku na trasie kołowej w kierunku Warszawy przez ul. Chmielną i Elbląską, przebudowany po roku 1990, z nośnością zwiększoną do 50 ton.