DANZIG, statek pasażersko-towarowy (1903)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„DANZIG”''', statek pasażersko-towarowy zbudowany w roku 1903 w Hamburgu; pojemność 3799 RT, nośność 5400 ton, długość 106,7 m, szerokość 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, w 1919 sprzedany do Danii, w 1921 zakupiony przez firmę | + | '''„DANZIG”''', statek pasażersko-towarowy zbudowany w roku 1903 w Hamburgu; pojemność 3799 RT, nośność 5400 ton, długość 106,7 m, szerokość 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, w 1919 sprzedany do Danii, w 1921 zakupiony przez firmę [[ARTUS. DANZIGER REEDEREI- UND HANDELS-AKTIENGESELLSCHAFT | Artus]]. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od roku 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gdański „Artus” był jego firmą-córką); w roku 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie Danzig. {{author:WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 09:49, 6 cze 2014
„DANZIG”, statek pasażersko-towarowy zbudowany w roku 1903 w Hamburgu; pojemność 3799 RT, nośność 5400 ton, długość 106,7 m, szerokość 15 m, zanurzenie 9,7 m, maszyna parowa o mocy 3000 KM. Wszedł do eksploatacji w Deutsche Levante Line jako „Therapia”, w 1919 sprzedany do Danii, w 1921 zakupiony przez firmę Artus. Danziger Reederei- und Handels-Aktiengesellschaft i przemianowany na „Danzig”. Od roku 1926 przerejestrowany do hamburskiej firmy Stinnes Hugo Linien (gdański „Artus” był jego firmą-córką); w roku 1929 złomowany. Był największym statkiem o nazwie Danzig.