OLIVA, holownik

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany w 1928 roku w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, pojemność 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 roku nabyty przez polskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od roku 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niemieckie, pod imieniem „Oliva” pływał do 1945 roku, zatopiony pod Piławą. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]]
+
'''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany w 1928 roku w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, pojemność 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 roku nabyty przez polskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od roku 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niemieckie, pod imieniem „Oliva” pływał do 1945 roku, zatopiony pod Piławą. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 16:56, 7 lip 2014

„OLIVA”, holownik, wybudowany w 1928 roku w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, pojemność 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 roku nabyty przez polskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od roku 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niemieckie, pod imieniem „Oliva” pływał do 1945 roku, zatopiony pod Piławą. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania