HEUBUDE, holownik bunkrowy
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„HEUBUDE”''' („Stogi”), holownik bunkrowy, zbudowany w 1906 roku w Maschinenfabrik J.H.N. Wuchhorst w Hamburgu; pojemność 25 BRT i 10 NRT, 15,4 × 4,2 × 2,0 m, maszyna parowa 140 KM. W roku 1928 nabyty przez polską firmę Polskarb w Gdyni, otrzymał nazwę „Nida”. Od roku 1938 unieruchomiony, w 1939 zajęty przez Niemców, otrzymał nazwę „Heubude”. Od 1945 pod nazwą „Mocny”, od 1952 pod nazwą „Maciek” w Zarządzie Portu Gdynia, od 1955 pod nazwą „Danielka”, od 1956 „Franuś”, w latach 1961–1963 przebudowany w gdyńskiej stoczni remontowej na motorowiec. W roku 1971 nabyty przez Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich Szkuner we Władysławowie; w służbie był jeszcze w roku 2010. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] | + | '''„HEUBUDE”''' („Stogi”), holownik bunkrowy, zbudowany w 1906 roku w Maschinenfabrik J.H.N. Wuchhorst w Hamburgu; pojemność 25 BRT i 10 NRT, 15,4 × 4,2 × 2,0 m, maszyna parowa 140 KM. W roku 1928 nabyty przez polską firmę Polskarb w Gdyni, otrzymał nazwę „Nida”. Od roku 1938 unieruchomiony, w 1939 zajęty przez Niemców, otrzymał nazwę „Heubude”. Od 1945 pod nazwą „Mocny”, od 1952 pod nazwą „Maciek” w Zarządzie Portu Gdynia, od 1955 pod nazwą „Danielka”, od 1956 „Franuś”, w latach 1961–1963 przebudowany w gdyńskiej stoczni remontowej na motorowiec. W roku 1971 nabyty przez Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich Szkuner we Władysławowie; w służbie był jeszcze w roku 2010. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Wersja z 19:26, 3 lip 2014
„HEUBUDE” („Stogi”), holownik bunkrowy, zbudowany w 1906 roku w Maschinenfabrik J.H.N. Wuchhorst w Hamburgu; pojemność 25 BRT i 10 NRT, 15,4 × 4,2 × 2,0 m, maszyna parowa 140 KM. W roku 1928 nabyty przez polską firmę Polskarb w Gdyni, otrzymał nazwę „Nida”. Od roku 1938 unieruchomiony, w 1939 zajęty przez Niemców, otrzymał nazwę „Heubude”. Od 1945 pod nazwą „Mocny”, od 1952 pod nazwą „Maciek” w Zarządzie Portu Gdynia, od 1955 pod nazwą „Danielka”, od 1956 „Franuś”, w latach 1961–1963 przebudowany w gdyńskiej stoczni remontowej na motorowiec. W roku 1971 nabyty przez Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich Szkuner we Władysławowie; w służbie był jeszcze w roku 2010.