GDAŃSK, holownik (1898)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„GDAŃSK”''', holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1898 roku w Bydgoszczy; długość 21,0 m, szerokość 3,6 m, zanurzenie 1,35 m, maszyna parowa 120 KM. Początkowe losy nieznane; od roku 1924 jako „Gdańsk” w Zjednoczonym Warszawskim Towarzystwie Transportu i Żeglugi Polskiej SA, w roku 1931 zakupiony przez Else Lewandowski z Gdańska. Bez zmiany nazwy zatrudniony był do holowania barek w Gdańsku, w czarterze Polskiej Żeglugi Rzecznej „Vistula”. We wrześniu 1939 roku skonfiskowany jako mienie polskie, eksploatowany pod nazwą „Freya”; późniejsze losy nieznane. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''„GDAŃSK”''', holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1898 roku w Bydgoszczy; długość 21,0 m, szerokość 3,6 m, zanurzenie 1,35 m, maszyna parowa 120 KM. Początkowe losy nieznane; od roku 1924 jako „Gdańsk” w Zjednoczonym Warszawskim Towarzystwie Transportu i Żeglugi Polskiej SA, w roku 1931 zakupiony przez Else Lewandowski z Gdańska. Bez zmiany nazwy zatrudniony był do holowania barek w Gdańsku, w czarterze Polskiej Żeglugi Rzecznej „Vistula”. We wrześniu 1939 roku skonfiskowany jako mienie polskie, eksploatowany pod nazwą „Freya”; późniejsze losy nieznane. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 14:37, 3 lip 2014
„GDAŃSK”, holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1898 roku w Bydgoszczy; długość 21,0 m, szerokość 3,6 m, zanurzenie 1,35 m, maszyna parowa 120 KM. Początkowe losy nieznane; od roku 1924 jako „Gdańsk” w Zjednoczonym Warszawskim Towarzystwie Transportu i Żeglugi Polskiej SA, w roku 1931 zakupiony przez Else Lewandowski z Gdańska. Bez zmiany nazwy zatrudniony był do holowania barek w Gdańsku, w czarterze Polskiej Żeglugi Rzecznej „Vistula”. We wrześniu 1939 roku skonfiskowany jako mienie polskie, eksploatowany pod nazwą „Freya”; późniejsze losy nieznane.