CHIPOLBROK
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''CHIPOLBROK'''. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjonariuszami są w 50% rząd polski i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami polskimi i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gospodarczego Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przemysłowych oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] | + | '''CHIPOLBROK'''. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjonariuszami są w 50% rząd polski i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami polskimi i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gospodarczego Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przemysłowych oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 15:16, 2 lip 2014
CHIPOLBROK. Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe SA w Szanghaju powstało 15 VI 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych. Nazwa została utworzona z połączenia części słów: Chi – China, Pol – Poland, Brok – Broker. Akcjonariuszami są w 50% rząd polski i w 50% rząd chiński. Celem powołania Towarzystwa było stworzenie morskiego połączenia między portami polskimi i chińskimi do przewozu ładunków potrzebnych dla rozwoju gospodarczego Chińskiej Republiki Ludowej. Obecnie Chipolbrok należy do grona światowych liderów w przewozach ładunków konwencjonalnych pomiędzy portami Europy, Zatoki Perskiej, Indii, Dalekiego Wschodu i Stanów Zjednoczonych. Firma specjalizuje się w przewozach dużych i skomplikowanych obiektów przemysłowych oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych. Flotę Towarzystwa stanowią uniwersalne trójpokładowe drobnicowce o pojemności około 30 000 DWT. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w ChRL.