GDAŃSK, holownik (1898)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Utworzył nową stronę „{{paper}} „GDAŃSK”, holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1898 w Bydgoszczy; dł. 21,0 m, szer. 3,6 m, zanurzenie 1,35 m, maszyna parowa 120 KM. Początko...”) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | „GDAŃSK”, holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1898 w Bydgoszczy; dł. 21,0 m, szer. 3,6 m, zanurzenie 1,35 m, maszyna parowa 120 KM. Początkowe losy nieznane; od 1924 jako „G.” w Zjednoczonym Warszawskim Towarzystwie Transportu i Żeglugi Polskiej SA, w 1931 zakupiony przez Else Lewandowski z Gd. Bez zmiany nazwy zatrudniony był do holowania barek w Gd., w czarterze Polskiej Żeglugi Rzecznej „Vistula”. We wrześniu 1939 skonfiskowany jako mienie pol., eksploatowany p.n. „Freya”; późn. losy nieznane. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''„GDAŃSK”''', holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1898 w Bydgoszczy; dł. 21,0 m, szer. 3,6 m, zanurzenie 1,35 m, maszyna parowa 120 KM. Początkowe losy nieznane; od 1924 jako „G.” w Zjednoczonym Warszawskim Towarzystwie Transportu i Żeglugi Polskiej SA, w 1931 zakupiony przez Else Lewandowski z Gd. Bez zmiany nazwy zatrudniony był do holowania barek w Gd., w czarterze Polskiej Żeglugi Rzecznej „Vistula”. We wrześniu 1939 skonfiskowany jako mienie pol., eksploatowany p.n. „Freya”; późn. losy nieznane. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 20:19, 18 lut 2013
„GDAŃSK”, holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany 1898 w Bydgoszczy; dł. 21,0 m, szer. 3,6 m, zanurzenie 1,35 m, maszyna parowa 120 KM. Początkowe losy nieznane; od 1924 jako „G.” w Zjednoczonym Warszawskim Towarzystwie Transportu i Żeglugi Polskiej SA, w 1931 zakupiony przez Else Lewandowski z Gd. Bez zmiany nazwy zatrudniony był do holowania barek w Gd., w czarterze Polskiej Żeglugi Rzecznej „Vistula”. We wrześniu 1939 skonfiskowany jako mienie pol., eksploatowany p.n. „Freya”; późn. losy nieznane.