EHLERS HEINRICH, nadburmistrz Gdańska
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''HEINRICH EHLERS''' (1 IV 1846 Meyenburg | + | '''HEINRICH EHLERS''' (1 IV 1846 Meyenburg koło Hanoweru – 8 II 1910 Gdańsk), urzędnik, nadburmistrz. Ukończył gimnazjum w Oldenburgu, tamże pracował w firmie handlowej. W latach 1870–1871 jako ochotnik brał udział w wojnie Prus z Francją. Następnie pracował w Gdańsku w instytucjach związanych z portem, m.in. w roku 1889 budował linię kolejową do spichlerzy w q Nowym Porcie (q kolej). Od 1883, jako członek Rady Miejskiej, czynił starania o przyznanie Gdańskowi korzystnych taryf portowych i kolejowych dla sprowadzanych towarów. Od 16 VI 1891 radca w Zarządzie Miasta, zajmował się rozbudową i unowocześnianiem portu. Od 9 III 1903 nadburmistrz Gdańska, urzędował od 20 IV 1903. Dążył do przekształcenia Gdańska w uprzemysłowione miasto portowe (q Stowarzyszenie na rzecz Zachowania Zabytków Budownictwa i Sztuki Gdańska, q Towarzystwo Upiększania i Popierania Wrzeszcza). Zmarł po operacji przeprowadzonej 17 I 1910. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] |
Wersja z 21:11, 10 cze 2013
HEINRICH EHLERS (1 IV 1846 Meyenburg koło Hanoweru – 8 II 1910 Gdańsk), urzędnik, nadburmistrz. Ukończył gimnazjum w Oldenburgu, tamże pracował w firmie handlowej. W latach 1870–1871 jako ochotnik brał udział w wojnie Prus z Francją. Następnie pracował w Gdańsku w instytucjach związanych z portem, m.in. w roku 1889 budował linię kolejową do spichlerzy w q Nowym Porcie (q kolej). Od 1883, jako członek Rady Miejskiej, czynił starania o przyznanie Gdańskowi korzystnych taryf portowych i kolejowych dla sprowadzanych towarów. Od 16 VI 1891 radca w Zarządzie Miasta, zajmował się rozbudową i unowocześnianiem portu. Od 9 III 1903 nadburmistrz Gdańska, urzędował od 20 IV 1903. Dążył do przekształcenia Gdańska w uprzemysłowione miasto portowe (q Stowarzyszenie na rzecz Zachowania Zabytków Budownictwa i Sztuki Gdańska, q Towarzystwo Upiększania i Popierania Wrzeszcza). Zmarł po operacji przeprowadzonej 17 I 1910.