POGORIA, żaglowiec

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
 
[[File: Pogoria_1981.jpeg |thumb| „Pogoria”, 1981]]
 
[[File: Pogoria_1981.jpeg |thumb| „Pogoria”, 1981]]
'''„POGORIA”''', Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland. Zbudowana w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej im. Lenina]] w 1980 (położenie stępki 10 X 1979) na zlecenie Telewizji Polskiej dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80.<br/><br/>
+
'''„POGORIA”''', Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland ((STAP). Zbudowana w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej im. Lenina]] w 1980 (położenie stępki 10 X 1979) na zlecenie Telewizji Polskiej dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80.<br/><br/>
Na przełomie lat 1980 i 1981 wyczarterowana przez Polską Akademię Nauk. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się w latach 1983–1984, pierwsza tura trwała dziewięć miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, w 1994 rejs przez Atlantyk do Kanady i udział w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie przejęło stowarzyszenie STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żeglarskich. <br/><br/>
+
Na przełomie lat 1980 i 1981 wyczarterowana przez Polską Akademię Nauk. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się w latach 1983–1984, pierwsza tura trwała dziewięć miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, w 1994 w rejsie przez Atlantyk do Kanady i w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie przejęło stowarzyszenie STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żeglarskich. <br/><br/>
 
Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na trzech masztach, w tym jeden maszt z żaglami rejowymi, powierzchnia żagli 1000&nbsp;m², wyporność 342&nbsp;tony, 47&nbsp;m długości, 8&nbsp;m szerokości, zanurzenie 3,5&nbsp;m, moc silnika 255&nbsp;kW. {{author: JMY}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
 
Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na trzech masztach, w tym jeden maszt z żaglami rejowymi, powierzchnia żagli 1000&nbsp;m², wyporność 342&nbsp;tony, 47&nbsp;m długości, 8&nbsp;m szerokości, zanurzenie 3,5&nbsp;m, moc silnika 255&nbsp;kW. {{author: JMY}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Wersja z 13:00, 2 gru 2022

„Pogoria”, 1981

„POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland ((STAP). Zbudowana w Stoczni Gdańskiej im. Lenina w 1980 (położenie stępki 10 X 1979) na zlecenie Telewizji Polskiej dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80.

Na przełomie lat 1980 i 1981 wyczarterowana przez Polską Akademię Nauk. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się w latach 1983–1984, pierwsza tura trwała dziewięć miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, w 1994 w rejsie przez Atlantyk do Kanady i w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie przejęło stowarzyszenie STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żeglarskich.

Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na trzech masztach, w tym jeden maszt z żaglami rejowymi, powierzchnia żagli 1000 m², wyporność 342 tony, 47 m długości, 8 m szerokości, zanurzenie 3,5 m, moc silnika 255 kW. JMY

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania