OLIVA, holownik

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany 1928 w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, poj. 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez pol. Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niem., pod imieniem „O.” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą. [[Category: Encyklopedia]]
+
'''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany 1928 w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, poj. 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez pol. Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niem., pod imieniem „O.” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]]

Wersja z 13:50, 9 cze 2013

„OLIVA”, holownik, wybudowany 1928 w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, poj. 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez pol. Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niem., pod imieniem „O.” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą. red.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania