HALA TARGOWA „ZASPA”
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''HALA TARGOWA „ZASPA”''', al. Jana Pawła II, skrzyżowanie z ul. Meissnera, [[ZASPA | Zaspa]]–Rozstaje. Powstała w miejscu byłego pasa startowego [[LOTNISKA | lotniska]] we Wrzeszczu, została otwarta 15 I 1993 przez prezydenta Gdańska [[JAMROŻ FRANCISZEK STEFAN | Franciszka Jamroża]]. Przy jej budowie wykorzystano lekką technologię z USA, pozwalającą na szybki montaż i demontaż – była trzecią tego typu konstrukcją w Polsce (dwie pierwsze zbudowano przy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie). Powierzchnia całkowita obiektu wynosiła 2500 m², powierzchnia użytkowa 1500 m². W klimatyzowanej hali znajdowało się 150 stoisk o powierzchni od 5 do 50 m². Z zewnętrznego parkingu mogło korzystać 450 samochodów. Działała codziennie, także w soboty i niedziele. <br/><br/> | + | '''HALA TARGOWA „ZASPA”''', al. Jana Pawła II, skrzyżowanie z ul. Meissnera, [[ZASPA | Zaspa]]–Rozstaje. Powstała w miejscu byłego pasa startowego [[LOTNISKA | lotniska]] we Wrzeszczu, została otwarta 15 I 1993 przez prezydenta Gdańska [[JAMROŻ FRANCISZEK STEFAN, prezydent Gdańska | Franciszka Jamroża]]. Przy jej budowie wykorzystano lekką technologię z USA, pozwalającą na szybki montaż i demontaż – była trzecią tego typu konstrukcją w Polsce (dwie pierwsze zbudowano przy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie). Powierzchnia całkowita obiektu wynosiła 2500 m², powierzchnia użytkowa 1500 m². W klimatyzowanej hali znajdowało się 150 stoisk o powierzchni od 5 do 50 m². Z zewnętrznego parkingu mogło korzystać 450 samochodów. Działała codziennie, także w soboty i niedziele. <br/><br/> |
Inwestorem była firma Welt-Pols z Łomianek pod Warszawą, głównym wykonawcą gdański Przem-Bud (procesujący się przez długie lata z inwestorem o wypłacenie należności za budowę). Hala zmieniała właścicieli, należała między innymi do firmy E-W Holding, a od stycznia 1995 do Energopolu Warszawa SA (reprezentowanego przez Energopol Trade Market sp. z o.o.). Handlujących zrzeszało zawiązane przez nich Stowarzyszenie Kupców Pass. <br/><br/> | Inwestorem była firma Welt-Pols z Łomianek pod Warszawą, głównym wykonawcą gdański Przem-Bud (procesujący się przez długie lata z inwestorem o wypłacenie należności za budowę). Hala zmieniała właścicieli, należała między innymi do firmy E-W Holding, a od stycznia 1995 do Energopolu Warszawa SA (reprezentowanego przez Energopol Trade Market sp. z o.o.). Handlujących zrzeszało zawiązane przez nich Stowarzyszenie Kupców Pass. <br/><br/> | ||
Początkowo planowano, że będzie funkcjonować do 31 XII 1999 roku. Po jej rozebraniu teren miał zostać zwrócony miastu. W 2001 przejęło ją Stowarzyszenie Kupców Pass. Ostatecznie została zdemontowana na początku 2009, w jej miejscu w 2012 stanął pierwszy budynek osiedla Awiator. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] | Początkowo planowano, że będzie funkcjonować do 31 XII 1999 roku. Po jej rozebraniu teren miał zostać zwrócony miastu. W 2001 przejęło ją Stowarzyszenie Kupców Pass. Ostatecznie została zdemontowana na początku 2009, w jej miejscu w 2012 stanął pierwszy budynek osiedla Awiator. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Wersja z 17:09, 29 lis 2022
HALA TARGOWA „ZASPA”, al. Jana Pawła II, skrzyżowanie z ul. Meissnera, Zaspa–Rozstaje. Powstała w miejscu byłego pasa startowego lotniska we Wrzeszczu, została otwarta 15 I 1993 przez prezydenta Gdańska Franciszka Jamroża. Przy jej budowie wykorzystano lekką technologię z USA, pozwalającą na szybki montaż i demontaż – była trzecią tego typu konstrukcją w Polsce (dwie pierwsze zbudowano przy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie). Powierzchnia całkowita obiektu wynosiła 2500 m², powierzchnia użytkowa 1500 m². W klimatyzowanej hali znajdowało się 150 stoisk o powierzchni od 5 do 50 m². Z zewnętrznego parkingu mogło korzystać 450 samochodów. Działała codziennie, także w soboty i niedziele.
Inwestorem była firma Welt-Pols z Łomianek pod Warszawą, głównym wykonawcą gdański Przem-Bud (procesujący się przez długie lata z inwestorem o wypłacenie należności za budowę). Hala zmieniała właścicieli, należała między innymi do firmy E-W Holding, a od stycznia 1995 do Energopolu Warszawa SA (reprezentowanego przez Energopol Trade Market sp. z o.o.). Handlujących zrzeszało zawiązane przez nich Stowarzyszenie Kupców Pass.
Początkowo planowano, że będzie funkcjonować do 31 XII 1999 roku. Po jej rozebraniu teren miał zostać zwrócony miastu. W 2001 przejęło ją Stowarzyszenie Kupców Pass. Ostatecznie została zdemontowana na początku 2009, w jej miejscu w 2012 stanął pierwszy budynek osiedla Awiator.