WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
{{web}}
 
{{web}}
'''WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT''', łączący ul. Krasickiego (w ciągu której się znajduje) w [[BRZEŹNO | Brzeźnie]] z ul. Oliwską w [[NOWY PORT | Nowym Porcie]], na wysokości mniej więcej portowego basenu im. Władysława IV. Zbudowany w miejscu wcześniejszego krzyżowania się torów pociągów towarowych zmierzających do i z portu gdańskiego ([[LINIA KOLEJOWA NUMER 227 | linia kolejowa numer 227]]) oraz [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| Szybkiej Kolei Miejskiej]] z jezdnią i jedną linią torów tramwajowych. Wybudowany przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, roboty drogowe wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, nowe nasypy i przebudowę linii kolejowej Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych (PRK-12). Prace rozpoczęto w marcu 1971, oddany do użytku 30 VI 1972 roku. <br/><br/>
+
[[File: Wiadukt_Brzeźno-Nowy_Port.jpg |thumb| Wiadukt Brzeźno – Nowy Port]]
Nowy układ torów tramwajowych na wiadukcie (z budową drugiej linii toru) wymusił rozbiórkę domu (przesiedlono osiem rodzin) i baraków między wiaduktem a basenem im. Władysława IV. Tory tramwajowe na wiadukcie gruntowanie wyremontowano w 2011. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
+
[[File: Wiadukt_Krasickiego,_remont.jpg |thumb| Wiadukt w trakcie remontu, 2022]]
 +
'''WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT''', łączący ul. Krasickiego (w ciągu której się znajduje) w [[BRZEŹNO | Brzeźnie]] z ul. Oliwską w [[NOWY PORT | Nowym Porcie]], na wysokości mniej więcej portowego basenu im. Władysława IV. Zbudowany w miejscu wcześniejszego krzyżowania się torów pociągów towarowych zmierzających do i z portu gdańskiego ([[LINIA KOLEJOWA NUMER 227 | linia kolejowa numer 227]]) oraz [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| Szybkiej Kolei Miejskiej]] z jezdnią i jedną linią torów tramwajowych. Wybudowany przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, roboty drogowe wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, nowe nasypy i przebudowę linii kolejowej Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych (PRK-12). Prace rozpoczęto w marcu 1971, oddany do użytku 30 VI 1972. <br/><br/>
 +
Nowy układ torów tramwajowych na wiadukcie (z budową drugiej linii toru) wymusił rozbiórkę domu (przesiedlono osiem rodzin) i baraków między wiaduktem a basenem im. Władysława IV. Torowisko tramwajowe na wiadukcie zostało gruntowanie wyremontowano w 2011, od 28 IX 2022 generalnemu remontowi poddano sam wiadukt. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 16:49, 2 lut 2023

Wiadukt Brzeźno – Nowy Port
Wiadukt w trakcie remontu, 2022

WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT, łączący ul. Krasickiego (w ciągu której się znajduje) w Brzeźnie z ul. Oliwską w Nowym Porcie, na wysokości mniej więcej portowego basenu im. Władysława IV. Zbudowany w miejscu wcześniejszego krzyżowania się torów pociągów towarowych zmierzających do i z portu gdańskiego ( linia kolejowa numer 227) oraz Szybkiej Kolei Miejskiej z jezdnią i jedną linią torów tramwajowych. Wybudowany przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, roboty drogowe wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, nowe nasypy i przebudowę linii kolejowej Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych (PRK-12). Prace rozpoczęto w marcu 1971, oddany do użytku 30 VI 1972.

Nowy układ torów tramwajowych na wiadukcie (z budową drugiej linii toru) wymusił rozbiórkę domu (przesiedlono osiem rodzin) i baraków między wiaduktem a basenem im. Władysława IV. Torowisko tramwajowe na wiadukcie zostało gruntowanie wyremontowano w 2011, od 28 IX 2022 generalnemu remontowi poddano sam wiadukt.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania