ALMIRANTE GASTÃO MOTTA, okręt brazylijski (1971)
Linia 2: | Linia 2: | ||
'''„ALMIRANTE GASTÃO MOTTA”''', brazylijski okręt zabezpieczenia logistycznego. Zbudowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] (nr budowy B444/5) jako szybki drobnicowiec projektu B444 „Itatinga” (armator Companhia de Navegação Lloyd Brasileiro, Rio de Janeiro). Jeden z 10 zbudowanych dla armatorów brazylijskich. <br/><br/> | '''„ALMIRANTE GASTÃO MOTTA”''', brazylijski okręt zabezpieczenia logistycznego. Zbudowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] (nr budowy B444/5) jako szybki drobnicowiec projektu B444 „Itatinga” (armator Companhia de Navegação Lloyd Brasileiro, Rio de Janeiro). Jeden z 10 zbudowanych dla armatorów brazylijskich. <br/><br/> | ||
Położenie stępki 21 XII 1970, wodowanie 27 IV 1971, ukończony we wrześniu tego roku. W listopadzie 1984 zakupiony przez Marinha do Brasil (Marynarkę Wojenną Brazylii) i wcielony do służby jako okręt zabezpieczenia logistycznego (navio de apoio logístico) „Almirante Gastão Motta” (numer burtowy G 29). Odstąpiono od planowanej przebudowy w stoczni Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro, uznając że bardziej opłacalną będzie budowa nowej jednostki. W 1987 wycofany ze służby i oddany na złom. <br/><br/> | Położenie stępki 21 XII 1970, wodowanie 27 IV 1971, ukończony we wrześniu tego roku. W listopadzie 1984 zakupiony przez Marinha do Brasil (Marynarkę Wojenną Brazylii) i wcielony do służby jako okręt zabezpieczenia logistycznego (navio de apoio logístico) „Almirante Gastão Motta” (numer burtowy G 29). Odstąpiono od planowanej przebudowy w stoczni Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro, uznając że bardziej opłacalną będzie budowa nowej jednostki. W 1987 wycofany ze służby i oddany na złom. <br/><br/> | ||
− | Pojemność | + | Pojemność 10 192 BRT, 5790 NRT; nośność 12 241 DWT; wyporność 12000 t; wymiary: długość między pionami 155 m, całkowita 162 m; szerokość 22,9 m; zanurzenie 7,15 m; napęd: silnik dieslowy SW26 Cegielski-Sulzer 6RND90 o mocy 17 400 KM, jedna śruba; prędkość maksymalna 20,5 w.; załoga: 41 ludzi jako statek, 214 ludzi (w tym 25 oficerów) jako okręt; lądowisko dla dwóch śmigłowców Westland Sea King. {{author: OM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> |
'''Bibliografia''': <br/> | '''Bibliografia''': <br/> | ||
„Combat Fleets of the World” 1986/1987. <br/> | „Combat Fleets of the World” 1986/1987. <br/> |
Aktualna wersja na dzień 11:51, 16 sty 2024
„ALMIRANTE GASTÃO MOTTA”, brazylijski okręt zabezpieczenia logistycznego. Zbudowany w Stoczni Gdańskiej (nr budowy B444/5) jako szybki drobnicowiec projektu B444 „Itatinga” (armator Companhia de Navegação Lloyd Brasileiro, Rio de Janeiro). Jeden z 10 zbudowanych dla armatorów brazylijskich.
Położenie stępki 21 XII 1970, wodowanie 27 IV 1971, ukończony we wrześniu tego roku. W listopadzie 1984 zakupiony przez Marinha do Brasil (Marynarkę Wojenną Brazylii) i wcielony do służby jako okręt zabezpieczenia logistycznego (navio de apoio logístico) „Almirante Gastão Motta” (numer burtowy G 29). Odstąpiono od planowanej przebudowy w stoczni Arsenal de Marinha do Rio de Janeiro, uznając że bardziej opłacalną będzie budowa nowej jednostki. W 1987 wycofany ze służby i oddany na złom.
Pojemność 10 192 BRT, 5790 NRT; nośność 12 241 DWT; wyporność 12000 t; wymiary: długość między pionami 155 m, całkowita 162 m; szerokość 22,9 m; zanurzenie 7,15 m; napęd: silnik dieslowy SW26 Cegielski-Sulzer 6RND90 o mocy 17 400 KM, jedna śruba; prędkość maksymalna 20,5 w.; załoga: 41 ludzi jako statek, 214 ludzi (w tym 25 oficerów) jako okręt; lądowisko dla dwóch śmigłowców Westland Sea King.
Bibliografia:
„Combat Fleets of the World” 1986/1987.
„Jane’s Fighting Ships” 1986/1987.
Navios de Guerra Brasileiros, www.naval.com.br/ngb/A/A126/A126.htm.
Saint-Hubert Christian de, Lloyd Brazileiro, „Strandgut” 1984, nr 2-3 (5-6).