LINIA KOLEJOWA NUMER 846
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | + | [[File: Linia_kolejowa_numer_846.jpg |thumb| Linia kolejowa numer 846]] | |
− | '''LINIA KOLEJOWA NUMER 846''', wykreślona z ewidencji PKP Polskich Linii Kolejowych, normalnotorowa, | + | '''LINIA KOLEJOWA NUMER 846''', wykreślona z ewidencji PKP Polskich Linii Kolejowych, normalnotorowa, niezelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa biegnąca z dawnego posterunku odgałęźnego Wisła Most (obecnie rozjazd odgałęziający Gdańsk Port Północny R1) [[STACJA KOLEJOWA GDAŃSK GROBLA | do dawnej stacji, a obecnie zespołu bocznic Gdańsk Grobla]]. Otwarta w 1905, miała długość 1,4 kilometra. Przebiegała przez obecną dzielnicę Gdańsk-[[RUDNIKI | Rudniki]]. Obsługiwała ruch towarów związany z nabrzeżem portowym oraz magazynami. Obecnie funkcjonuje jako tor bocznicowy mający początek na rozjeździe odgałęziającym Gdańsk Port Północny R1. {{author: PP}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Przestrzeń miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 12:38, 10 maj 2022
LINIA KOLEJOWA NUMER 846, wykreślona z ewidencji PKP Polskich Linii Kolejowych, normalnotorowa, niezelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa biegnąca z dawnego posterunku odgałęźnego Wisła Most (obecnie rozjazd odgałęziający Gdańsk Port Północny R1) do dawnej stacji, a obecnie zespołu bocznic Gdańsk Grobla. Otwarta w 1905, miała długość 1,4 kilometra. Przebiegała przez obecną dzielnicę Gdańsk- Rudniki. Obsługiwała ruch towarów związany z nabrzeżem portowym oraz magazynami. Obecnie funkcjonuje jako tor bocznicowy mający początek na rozjeździe odgałęziającym Gdańsk Port Północny R1.