GDAŃSK, MS, masowiec (1966)
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
+ | [[File: MS_Gdańsk_1970.jpeg |thumb| Masowiec „Gdańsk”, 1970]] | ||
[[File: Masowiec_Gdańsk_1966.png |thumb| Masowiec „Gdańsk” w służbie norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo]] | [[File: Masowiec_Gdańsk_1966.png |thumb| Masowiec „Gdańsk” w służbie norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo]] | ||
[[File: Statek_Gdańsk_1966.jpg |thumb| Masowiec „Gdańsk” w służbie norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo]] | [[File: Statek_Gdańsk_1966.jpg |thumb| Masowiec „Gdańsk” w służbie norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo]] | ||
− | '''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), masowiec, zbudowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] jako pierwszy z siedmiu statków serii B-459/i, położenie stępki 3 X 1966 | + | '''„GDAŃSK”''', MS (Motor Ship), masowiec, zbudowany w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej]] jako pierwszy z siedmiu statków serii B-459/i, położenie stępki 3 X 1966, wodowany 15 II 1967, przekazany do eksploatacji 26 VI 1967, dla norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo. Pojemność BRT 1199, nośność 2280 ton. Prototyp, przeznaczony do przewozu suchych ładunków masowych i drobnicy, dzięki dużej szerokości stabilny.<br/><br/> |
+ | Długość 67 m, szerokość 13 m, zanurzenie 5 m, prędkość 12,1 węzła, załoga 18 ludzi. Imię „Gdańsk” (matką chrzestną była żona armatora, Siggen Mathisen) otrzymał nie przy wodowaniu lecz 6 V 1967, z chwilą wodowania drugiej jednostki z tej samej serii i dla tego samego armatora, która otrzymała imię „Gdynia”. Podczas uroczystości armator norweski otrzymał odznakę [[ZA ZASŁUGI DLA GDAŃSKA| „Za zasługi dla Gdańska”]]. {{author:BŚ}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 17:58, 7 lut 2023
„GDAŃSK”, MS (Motor Ship), masowiec, zbudowany w Stoczni Gdańskiej jako pierwszy z siedmiu statków serii B-459/i, położenie stępki 3 X 1966, wodowany 15 II 1967, przekazany do eksploatacji 26 VI 1967, dla norweskiego armatora Gerner Mathisen Rederi A/S Oslo. Pojemność BRT 1199, nośność 2280 ton. Prototyp, przeznaczony do przewozu suchych ładunków masowych i drobnicy, dzięki dużej szerokości stabilny.
Długość 67 m, szerokość 13 m, zanurzenie 5 m, prędkość 12,1 węzła, załoga 18 ludzi. Imię „Gdańsk” (matką chrzestną była żona armatora, Siggen Mathisen) otrzymał nie przy wodowaniu lecz 6 V 1967, z chwilą wodowania drugiej jednostki z tej samej serii i dla tego samego armatora, która otrzymała imię „Gdynia”. Podczas uroczystości armator norweski otrzymał odznakę „Za zasługi dla Gdańska”.