GDAŃSK II, pojazdowiec (1983)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[File:Pojazdowiec_Gdansk_II.jpg |thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II” w budowie]] | [[File:Pojazdowiec_Gdansk_II.jpg |thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II” w budowie]] | ||
[[File:Pojazdowiec „Gdańsk II”.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | [[File:Pojazdowiec „Gdańsk II”.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | ||
− | + | ||
[[File:Gdańsk_MS__masowiec_1966bla.jpg|thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | [[File:Gdańsk_MS__masowiec_1966bla.jpg|thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II”]] | ||
− | '''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec | + | '''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec, [[RO-RO, pojazdowiec, statek | ro-ro]], nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 w Bilbao (Hiszpania), matką chrzestną była dziennikarka [[DOBRACZYŃSKA BARBARA, dziennikarka telewizyjna, reżyser | Barbara Dobraczyńska]]. W Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej (odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu, już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 chwilowo jako „CGM Renan”). {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 20:30, 11 gru 2022
„GDAŃSK II”, pojazdowiec, ro-ro, nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 w Bilbao (Hiszpania), matką chrzestną była dziennikarka Barbara Dobraczyńska. W Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej (odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu, już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 chwilowo jako „CGM Renan”).