DANZIGER REEDEREI AKTIENGESELLSCHAFT, firma żeglugowa
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''DANZIGER REEDEREI AKTIENGESELLSCHAFT''', firma żeglugowa utworzona 1895 przez | + | [[File: Frieda_1883_Danziger_Reederei.jpg |thumb| Należący do firmy Danziger Reederei A.G parowiec „Frieda”, rok budowy 1883]] |
+ | [[File: Parowiec_Mottlau.jpg |thumb| Należący do firmy Danziger Reederei A.G parowiec „Mottlau”, zbudowany w Oderwerke Maschinenfabrik & Schiffsbauwerft A.G w 1899, złomowany w Gdańsku w 1933]] | ||
+ | [[File: Hanza_1908_Danziger_Reederei.jpg |thumb| Należący do firmy Danziger Reederei A.G parowiec „Hanza”, rok budowy 1908]] | ||
+ | '''DANZIGER REEDEREI AKTIENGESELLSCHAFT''' (Żegluga Gdańska Spółka Akcyjna), firma żeglugowa utworzona w 1895 przez [[BEHNKE EMIL HEINRICH OTTO, armator | Emila Heinricha Ottona Behnkego]] i [[SIEG FRIEDRICH WALDEMAR, przedsiębiorca, radny | Waldemara Siega]]. W 1914 posiadała sześć statków parowych o tonażu 3276 BRT, utrzymujących regularne rejsy do portów w Londynie i Liverpoolu. W 1924 liczba statków wzrosła do 15, z tonażem 15 329 BRT. W wyniku światowego kryzysu spółka po 1929 wyprzedała statki i w 1931 zakończyła działalność (zob. też [[KATASTROFA STATKU „EMIL BERENZ” W 1902 | katastrofa statku „Emil Berenz”]]).<br/><br/> | ||
+ | Główna siedziba firmy mieściła się przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ), filialne biuro w [[NOWY PORT | Nowym Porcie]] (wspólne z firmą [[BEHNKE UND SIEG, firma handlowo–żeglugowa | Behnke und Sieg]]). {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 08:19, 27 wrz 2024
DANZIGER REEDEREI AKTIENGESELLSCHAFT (Żegluga Gdańska Spółka Akcyjna), firma żeglugowa utworzona w 1895 przez Emila Heinricha Ottona Behnkego i Waldemara Siega. W 1914 posiadała sześć statków parowych o tonażu 3276 BRT, utrzymujących regularne rejsy do portów w Londynie i Liverpoolu. W 1924 liczba statków wzrosła do 15, z tonażem 15 329 BRT. W wyniku światowego kryzysu spółka po 1929 wyprzedała statki i w 1931 zakończyła działalność (zob. też katastrofa statku „Emil Berenz”).
Główna siedziba firmy mieściła się przy Langer Markt 20 (ul. Długi Targ), filialne biuro w Nowym Porcie (wspólne z firmą Behnke und Sieg).