WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT
(Utworzył nową stronę „{{web}} '''WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT''' Category: Hasła w przygotowaniu”) |
|||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{web}} | {{web}} | ||
− | '''WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT''' | + | [[File: Wiadukt_Brzeźno-Nowy_Port.jpg |thumb| Wiadukt Brzeźno – Nowy Port]] |
− | [[Category: | + | [[File: Wiadukt_Krasickiego,_remont.jpg |thumb| Wiadukt w trakcie remontu, 2022]] |
+ | '''WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT''', łączący ul. Krasickiego (w ciągu której się znajduje) w [[BRZEŹNO | Brzeźnie]] z ul. Oliwską w [[NOWY PORT | Nowym Porcie]], na wysokości mniej więcej portowego basenu im. Władysława IV. Zbudowany w miejscu wcześniejszego krzyżowania się torów pociągów towarowych zmierzających do i z portu gdańskiego ([[LINIA KOLEJOWA NUMER 227 | linia kolejowa numer 227]]) oraz [[SZYBKA KOLEJ MIEJSKA| Szybkiej Kolei Miejskiej]] z jezdnią i jedną linią torów tramwajowych. Wybudowany przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, roboty drogowe wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, nowe nasypy i przebudowę linii kolejowej Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych (PRK-12). Prace rozpoczęto w marcu 1971, oddany do użytku 30 VI 1972. <br/><br/> | ||
+ | Nowy układ torów tramwajowych na wiadukcie (z budową drugiej linii toru) wymusił rozbiórkę domu (przesiedlono osiem rodzin) i baraków między wiaduktem a basenem im. Władysława IV. Torowisko tramwajowe na wiadukcie zostało gruntowanie wyremontowano w 2011, od 28 IX 2022 generalnemu remontowi poddano sam wiadukt. {{author: BŚ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 16:49, 2 lut 2023
WIADUKT BRZEŹNO – NOWY PORT, łączący ul. Krasickiego (w ciągu której się znajduje) w Brzeźnie z ul. Oliwską w Nowym Porcie, na wysokości mniej więcej portowego basenu im. Władysława IV. Zbudowany w miejscu wcześniejszego krzyżowania się torów pociągów towarowych zmierzających do i z portu gdańskiego ( linia kolejowa numer 227) oraz Szybkiej Kolei Miejskiej z jezdnią i jedną linią torów tramwajowych. Wybudowany przez Płockie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, roboty drogowe wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych, nowe nasypy i przebudowę linii kolejowej Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych (PRK-12). Prace rozpoczęto w marcu 1971, oddany do użytku 30 VI 1972.
Nowy układ torów tramwajowych na wiadukcie (z budową drugiej linii toru) wymusił rozbiórkę domu (przesiedlono osiem rodzin) i baraków między wiaduktem a basenem im. Władysława IV. Torowisko tramwajowe na wiadukcie zostało gruntowanie wyremontowano w 2011, od 28 IX 2022 generalnemu remontowi poddano sam wiadukt.