DANZIG, statek żaglowy (1846)
(Utworzył nową stronę „{{paper}} '''„DANZIG”''', statek żaglowy Category: Hasła w przygotowaniu”) |
|||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„DANZIG”''', statek żaglowy | + | '''„DANZIG”''', statek żaglowy zbudowany w 1845 w [[STOCZNIA KLAWITTERA | Stoczni Klawittera]] dla gdańskiego armatora [[LINCK GEORG, browarnik, armator, radny | Georga Lincka]]. Zarejestrowany 22 I 1846, określany jako bark, galiota lub Vollschiff ((pełnorejowiec, czyli fregata). W 1888 sprzedany armatorowi gdańskiemu Schoenberg & Domansky (zob. [[DOMANSKY MAX ERNST, fabrykant | Max Ernst Domansky]]); w 1899 Paulowi Gramppowi z Rostoku. 14 III 1900 sprzedany do Szwecji, zarejestrowany bez zmiany nazwy w Halmstad (armator Anders Johansson). Sprzedany 12 XI 1902 Th. Schélemu z Halmstad, od marca 1903 rozebrany w Torekov. <br/><br/> |
− | [[Category: | + | Pojemność 498 BRT, 466 NRT; w 1855: 484 tony rejestrowe; nośność 632 DWT; wymiary: długość 36,12 m; szerokość: 9,32 m; zanurzenie 5 m; głębokość 5,82 m; załoga: 10-16 ludzi. Kapitanowie: około 1848–1852 C. Scheel, około 1855–1856 F. Wachowski, około 1868 F. Siedler, od około 1884 do 1900? B. Isendyck. {{author: OM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> |
+ | |||
+ | |||
+ | '''Bibliografia''': <br/> | ||
+ | Fornaçon Siegfried, ''Die Danziger Seeschiffe 1815-1945'', „Strandgut” 1991-1993, nr 25-32. <br/> | ||
+ | „Lloyd's Universal Register” 1889/90. <br/> | ||
+ | „Lloyd's Register of British & Foreign Shipping” 1893/94. <br/> | ||
+ | „Registre de Renseignements sur Navires” 1855. <br/> | ||
+ | „Renseignements sur Navires” 1848, 1852. |
Aktualna wersja na dzień 19:03, 11 kwi 2024
„DANZIG”, statek żaglowy zbudowany w 1845 w Stoczni Klawittera dla gdańskiego armatora Georga Lincka. Zarejestrowany 22 I 1846, określany jako bark, galiota lub Vollschiff ((pełnorejowiec, czyli fregata). W 1888 sprzedany armatorowi gdańskiemu Schoenberg & Domansky (zob. Max Ernst Domansky); w 1899 Paulowi Gramppowi z Rostoku. 14 III 1900 sprzedany do Szwecji, zarejestrowany bez zmiany nazwy w Halmstad (armator Anders Johansson). Sprzedany 12 XI 1902 Th. Schélemu z Halmstad, od marca 1903 rozebrany w Torekov.
Pojemność 498 BRT, 466 NRT; w 1855: 484 tony rejestrowe; nośność 632 DWT; wymiary: długość 36,12 m; szerokość: 9,32 m; zanurzenie 5 m; głębokość 5,82 m; załoga: 10-16 ludzi. Kapitanowie: około 1848–1852 C. Scheel, około 1855–1856 F. Wachowski, około 1868 F. Siedler, od około 1884 do 1900? B. Isendyck.
Bibliografia:
Fornaçon Siegfried, Die Danziger Seeschiffe 1815-1945, „Strandgut” 1991-1993, nr 25-32.
„Lloyd's Universal Register” 1889/90.
„Lloyd's Register of British & Foreign Shipping” 1893/94.
„Registre de Renseignements sur Navires” 1855.
„Renseignements sur Navires” 1848, 1852.