DANZIG, prom śródlądowy (1962)
(Utworzył nową stronę „{{paper}} „Danzig”, niemiecki prom śródlądowy {{author: OM}} Category: Hasła w przygotowaniu”) |
|||
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | + | '''„DANZIG”''', niemiecki prom śródlądowy, zbudowany przez stocznię Staatswerft Rendsburg-Saatsee (nr budowy 68) dla Wasser- und Schifffahrtsamt (Urząd Wodny i Żeglugowy) w Brunsbüttelkoog, oddany do służby 17 V 1962. Należy do serii 11 promów tzw. Einheitsfähren (prom jednostkowy lub typ „Swinemünde” („Świnoujście”)), zbudowanych w latach 1958–1969, noszących nazwy na cześć portów (morskich i śródlądowych) na terenach utraconych przez Niemcy w 1945 i przeznaczonych do obsługi połączeń w poprzek Kanału Kilońskiego. Obsługuje połączenie brzegów Kanału w Ostermoor. <br/><br/> | |
− | {{author: OM}} | + | Pojemność 15 BRT; nośność 45 DWT; wymiary: długość 29,08 m; szerokość 8,88 m; zanurzenie 2,12 m; napęd: dwa silniki dieslowe Deutz o łącznej mocy efektywnej 200 KM; dwie śruby Voith-Schneider; prędkość maksymalna 8 węzłów; załoga dwóch ludzi. Może zabierać do ośmiu pojazdów lub 80 pasażerów. Oznaczenie burtowe S 109, potem SF 76. Numer ENI 05042090, MMSI 211445240. {{author: OM}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/> |
− | [[Category: | + | |
+ | |||
+ | '''Bibliografia''': <br/> | ||
+ | Schmelzkopf Reinhart, ''Die Schiffe des Nord-Ostsee-Kanals'', „Strandgut” 2015, nr 1-2 (83-84). |
Aktualna wersja na dzień 06:51, 11 kwi 2024
„DANZIG”, niemiecki prom śródlądowy, zbudowany przez stocznię Staatswerft Rendsburg-Saatsee (nr budowy 68) dla Wasser- und Schifffahrtsamt (Urząd Wodny i Żeglugowy) w Brunsbüttelkoog, oddany do służby 17 V 1962. Należy do serii 11 promów tzw. Einheitsfähren (prom jednostkowy lub typ „Swinemünde” („Świnoujście”)), zbudowanych w latach 1958–1969, noszących nazwy na cześć portów (morskich i śródlądowych) na terenach utraconych przez Niemcy w 1945 i przeznaczonych do obsługi połączeń w poprzek Kanału Kilońskiego. Obsługuje połączenie brzegów Kanału w Ostermoor.
Pojemność 15 BRT; nośność 45 DWT; wymiary: długość 29,08 m; szerokość 8,88 m; zanurzenie 2,12 m; napęd: dwa silniki dieslowe Deutz o łącznej mocy efektywnej 200 KM; dwie śruby Voith-Schneider; prędkość maksymalna 8 węzłów; załoga dwóch ludzi. Może zabierać do ośmiu pojazdów lub 80 pasażerów. Oznaczenie burtowe S 109, potem SF 76. Numer ENI 05042090, MMSI 211445240.
Bibliografia:
Schmelzkopf Reinhart, Die Schiffe des Nord-Ostsee-Kanals, „Strandgut” 2015, nr 1-2 (83-84).