OLIVA, holownik

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany w 1928 roku w Jonker & Stans, Henrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, pojemność 96 BRT; 23,2 × 5,8 × 2,6; moc 350 KM. W 1929 roku nabyty przez polskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od roku 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni przejęty przez władze niemieckie, pod imieniem „Oliva” pływał do 1945 roku, zatopiony pod Piławą. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]
+
[[File: Holownik_Olivia.jpg |thumb| Holownik „Oliva”, 1940]]
 +
'''„OLIVA'''”, holownik, wybudowany w 1928 w Jonker & Stans, Hendrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, pojemność 96 BRT; długość 23,2 m, szerokość 5,8 m, zanurzenie 2,6 m; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez polskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni, przejęty przez władze niemieckie, pod imieniem „Oliva” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą. {{author: }} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 07:15, 23 sie 2022

Holownik „Oliva”, 1940

„OLIVA”, holownik, wybudowany w 1928 w Jonker & Stans, Hendrik-Ido-Ambacht (Holandia), nosił imię „Wyck”, pojemność 96 BRT; długość 23,2 m, szerokość 5,8 m, zanurzenie 2,6 m; moc 350 KM. W 1929 nabyty przez polskie Ministerstwo Przemysłu i Handlu, otrzymał imię „Bizon”, od 1934 użytkowany przez Żeglugę Polską. W 1939 remontowany w stoczni w Gdyni, przejęty przez władze niemieckie, pod imieniem „Oliva” pływał do 1945, zatopiony pod Piławą.

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania