SZPITAL KOLEJOWY

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{paper}} SZPITAL KOLEJOWY (Okręgowy Szpital Kolejowy), ul. Powstańców Warszawskich 1/2, w zajętych 15 VII 1945 przez PKP dawnych budynkach pryw. kliniki ginekol...”)
 
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
SZPITAL KOLEJOWY (Okręgowy Szpital Kolejowy), ul. Powstańców Warszawskich 1/2, w zajętych 15 VII 1945 przez PKP dawnych budynkach pryw. kliniki ginekologicznej dr. Kurta Schulemanna (przy dawnej Heinrich-Scholtz-Weg 1/2), zaczął działać już 5 VII 1945, w trakcie remontu, w pełni z końcem t.r. W 1951–75 podlegał departamentowi zdrowia Ministerstwa Kolei (Wydziałowi Zdrowia w Gd.), 1975–93 Obwodowi Lecznictwa Kolejowego w Gd., 1993–1996 włączony do PKP jako samodzielny zakład na własnym ograniczonym rozrachunku gosp. W 1996–2004 podlegał Terenowemu Wydz. Zdrowia Północnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych jako Okręgowy Szpital Kolejowy w Gd. W 1945 dysponował 80 łóżkami, 1946 – 100 łóżkami oraz przychodnią i 2 filiami: w Oliwie, ul. Leś- na 25 i w Wieżycy . W 1956 było w nim 120 łóżek i 2 oddz. (wewnętrzny – 80 łóżek, chirurgiczny – 40 łóżek). W 1962–64 zawiesił działalności z powodu budowy nowego gmachu szpitala (136 łóżek). Od marca 1965 do 1968 istniała jego filia w Juracie (oddz. rehabilitacji i geriatrii, 45 łóżek), od marca 1969 – filia w Wyrębach Wielkich (pow. tczewski, gmina Gniew, oddz. rehabilitacji i geriatrii – 65 łóżek), od marca 1975 – filia w Tczewie (oddz. wewnętrzny). W 2004 z przyczyn ekon. (znaczne zadłużenie lecznictwa kolejowego, zadłużenie samego sz. 2002 na 9,72 mln zł) decyzją Urzędu Marszałkowskiego połączony z Wojewódzkim Szpitalem Specjalistycznym (q Pomorskie Centrum Traumatologii). {{author: ASZ}} [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File:1_Szpital_Kolejowy.JPG|thumb|Szpital Kolejowy, 2018]]
 +
[[File:Szpital_Kolejowy.JPG|thumb|Szpital Kolejowy, 2018]]
 +
 
 +
'''SZPITAL KOLEJOWY''' (Okręgowy Szpital Kolejowy), ul. Powstańców Warszawskich 1/2, w zajętych 15 VII 1945 roku przez Polskie Koleje Państwowe (PKP) dawnych budynkach prywatnej kliniki ginekologicznej dr. [[SCHULEMANN KURT, lekarz | Kurta Schulemanna]] (przy dawnej Heinrich-Scholtz-Weg 1/2), zaczął działać już 5 VII 1945, w trakcie remontu, w pełni z końcem tegoż roku. W latach 1951–1975 podlegał departamentowi zdrowia Ministerstwa Kolei (Wydziałowi Zdrowia w Gdańsku), 1975–1993 Obwodowi Lecznictwa Kolejowego w Gdańsku, 1993–1996 włączony do PKP jako samodzielny zakład na własnym ograniczonym rozrachunku gospodarczym. W okresie 1996–2004 podlegał Terenowemu Wydziałowi Zdrowia Północnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych jako Okręgowy Szpital Kolejowy w Gdańsku. <br/><br/>
 +
W 1945 roku dysponował 80 łóżkami, w 1946 – 100 łóżkami (oddział wewnętrzny A – 20 łóżek, oddział wewnętrzny B – 21 łóżek, oddział chirurgii – 30 łóżek, oddział ginekologiczny – 19 łóżek) oraz przychodnią i dwiema filiami: w Oliwie, ul. Leśna 25 (oddział okulistyczny, od marca 1946 – 25 łóżek) i w Wieżycy (od maja 1946 – 40 łóżek). W 1956 było w nim 120 łóżek i dwa oddziały (wewnętrzny – 80 łóżek, chirurgiczny – 40 łóżek). W latach 1962–1964 zawiesił działalności z powodu budowy nowego gmachu szpitala, ponownie przekazany do użytku 13 IX 1964, uroczyście otwarty 14 listopada tegoż roku (136 łóżek). Od marca 1965 do 1968 roku istniała jego filia w Juracie (oddziały rehabilitacji i geriatrii, 45 łóżek), od marca 1969 – filia w Wyrębach Wielkich (powiat tczewski, gmina Gniew, oddziały rehabilitacji i geriatrii – 65 łóżek), od marca 1975 – filia w Tczewie (oddział wewnętrzny). W 1982 roku przy oddziale chirurgicznym powstał pododdział urazowo-ortopedyczny, pięć lat później przekształcony w oddział urazowo-ortopedyczny (w roku 2000 przyjęto część personelu lekarskiego z oddziału urazowo-ortopedycznego szpitala w Dzierżążnie). W 1990 było w nim 201 łóżek. W 2004 roku z przyczyn ekonomicznych (znaczne zadłużenie lecznictwa kolejowego, zadłużenie samego szpitala w 2002 na 9,72 mln zł) decyzją Urzędu Marszałkowskiego połączony z Wojewódzkim Szpitalem Specjalistycznym ([[POMORSKIE CENTRUM TRAUMATOLOGII IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA | Pomorskie Centrum Traumatologii]]). {{author: ASZ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 20:06, 29 lis 2022

Szpital Kolejowy, 2018
Szpital Kolejowy, 2018

SZPITAL KOLEJOWY (Okręgowy Szpital Kolejowy), ul. Powstańców Warszawskich 1/2, w zajętych 15 VII 1945 roku przez Polskie Koleje Państwowe (PKP) dawnych budynkach prywatnej kliniki ginekologicznej dr. Kurta Schulemanna (przy dawnej Heinrich-Scholtz-Weg 1/2), zaczął działać już 5 VII 1945, w trakcie remontu, w pełni z końcem tegoż roku. W latach 1951–1975 podlegał departamentowi zdrowia Ministerstwa Kolei (Wydziałowi Zdrowia w Gdańsku), 1975–1993 Obwodowi Lecznictwa Kolejowego w Gdańsku, 1993–1996 włączony do PKP jako samodzielny zakład na własnym ograniczonym rozrachunku gospodarczym. W okresie 1996–2004 podlegał Terenowemu Wydziałowi Zdrowia Północnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych jako Okręgowy Szpital Kolejowy w Gdańsku.

W 1945 roku dysponował 80 łóżkami, w 1946 – 100 łóżkami (oddział wewnętrzny A – 20 łóżek, oddział wewnętrzny B – 21 łóżek, oddział chirurgii – 30 łóżek, oddział ginekologiczny – 19 łóżek) oraz przychodnią i dwiema filiami: w Oliwie, ul. Leśna 25 (oddział okulistyczny, od marca 1946 – 25 łóżek) i w Wieżycy (od maja 1946 – 40 łóżek). W 1956 było w nim 120 łóżek i dwa oddziały (wewnętrzny – 80 łóżek, chirurgiczny – 40 łóżek). W latach 1962–1964 zawiesił działalności z powodu budowy nowego gmachu szpitala, ponownie przekazany do użytku 13 IX 1964, uroczyście otwarty 14 listopada tegoż roku (136 łóżek). Od marca 1965 do 1968 roku istniała jego filia w Juracie (oddziały rehabilitacji i geriatrii, 45 łóżek), od marca 1969 – filia w Wyrębach Wielkich (powiat tczewski, gmina Gniew, oddziały rehabilitacji i geriatrii – 65 łóżek), od marca 1975 – filia w Tczewie (oddział wewnętrzny). W 1982 roku przy oddziale chirurgicznym powstał pododdział urazowo-ortopedyczny, pięć lat później przekształcony w oddział urazowo-ortopedyczny (w roku 2000 przyjęto część personelu lekarskiego z oddziału urazowo-ortopedycznego szpitala w Dzierżążnie). W 1990 było w nim 201 łóżek. W 2004 roku z przyczyn ekonomicznych (znaczne zadłużenie lecznictwa kolejowego, zadłużenie samego szpitala w 2002 na 9,72 mln zł) decyzją Urzędu Marszałkowskiego połączony z Wojewódzkim Szpitalem Specjalistycznym ( Pomorskie Centrum Traumatologii). ASZ

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania