GDAŃSK (ex „Danzig”), kuter parowy (1885)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
m |
m (M.Ogonowska przeniósł stronę GDAŃSK (ex „Danizg”), kuter parowy (1885) na GDAŃSK (ex „Danzig”), kuter parowy (1885), bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany w 1885 roku w [[STOCZNIA KRÓLEWSKA | Stoczni Królewskiej]] na własne potrzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, długość 10,0 m, szerokość 2,7 m, zanurzenie 1,1 m, maszyna parowa 45 KM, nieuzbrojony. W grudniu 1919 roku zakupiony dla [[GENERALNA DELEGACJA MINISTERSTWA APROWIZACJI W GDAŃSKU (1919–1920) | Generalnej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji w Gdańsku]], we wrześniu 1921 roku przekazany Morskiemu Urzędowi Rybackiemu w Wejherowie, a od sierpnia 1922 podległy Komendzie Portu Wojennego w Pucku. Skreślony z listy floty około roku 1931. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] | + | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany w 1885 roku w [[STOCZNIA KRÓLEWSKA | Stoczni Królewskiej]] na własne potrzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, długość 10,0 m, szerokość 2,7 m, zanurzenie 1,1 m, maszyna parowa 45 KM, nieuzbrojony. W grudniu 1919 roku zakupiony dla [[GENERALNA DELEGACJA MINISTERSTWA APROWIZACJI W GDAŃSKU (1919–1920) | Generalnej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji w Gdańsku]], we wrześniu 1921 roku przekazany Morskiemu Urzędowi Rybackiemu w Wejherowie, a od sierpnia 1922 podległy Komendzie Portu Wojennego w Pucku. Skreślony z listy floty około roku 1931. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 18:03, 24 mar 2015
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), kuter parowy, zbudowany w 1885 roku w Stoczni Królewskiej na własne potrzeby, oznaczony d II; wyporność 12 ton, długość 10,0 m, szerokość 2,7 m, zanurzenie 1,1 m, maszyna parowa 45 KM, nieuzbrojony. W grudniu 1919 roku zakupiony dla Generalnej Delegacji Ministerstwa Aprowizacji w Gdańsku, we wrześniu 1921 roku przekazany Morskiemu Urzędowi Rybackiemu w Wejherowie, a od sierpnia 1922 podległy Komendzie Portu Wojennego w Pucku. Skreślony z listy floty około roku 1931.