POGORIA, żaglowiec

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Utworzył nową stronę „{{paper}} Barkentyna Pogoria „POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Ass...”)
 
 
(Nie pokazano 17 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File:Barkentyna____Pogoria___.JPG|thumb|Barkentyna    Pogoria  ]]„POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland. Zbudowana w q Stoczni Gd. im. Lenina w 1980 na zlecenie TVP dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 Pogoria wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80. Na przeł. 1980–81 wyczarterowana przez PAN. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się 1983–84, pierwsza tura trwała 9 miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, 1994 rejs przez Atlantyk do Kanady i udział w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie Pogorią przejęło stow. STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żegl. Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na 3 masztach, w tym 1 maszt z żaglami rejowymi, pow. żagli 1000 m2, wyporność 342 tony, 47 m dł., 8 m szer., zanurzenie 3,5 m, moc silnika 255 kW. {{author: JMY}} [[Category: Encyklopedia]]
+
[[File: Pogoria_1981.jpeg |thumb| „Pogoria”, 1981]]
 +
'''„POGORIA”''', Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland (STAP). Zbudowana w [[STOCZNIA GDAŃSKA | Stoczni Gdańskiej im. Lenina]] w 1980 (położenie stępki 10 X 1979) na zlecenie Telewizji Polskiej dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80.<br/><br/>
 +
Na przełomie lat 1980 i 1981 wyczarterowana przez Polską Akademię Nauk. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się w latach 1983–1984, pierwsza tura trwała dziewięć miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, w 1994 w rejsie przez Atlantyk do Kanady i w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie przejęło stowarzyszenie STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żeglarskich. <br/><br/>
 +
Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na trzech masztach, w tym jeden maszt z żaglami rejowymi, powierzchnia żagli 1000&nbsp;m², wyporność 342&nbsp;tony, 47&nbsp;m długości, 8&nbsp;m szerokości, zanurzenie 3,5&nbsp;m, moc silnika 255&nbsp;kW. {{author: JMY}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 17:16, 2 gru 2022

„Pogoria”, 1981

„POGORIA”, Sail Training Ship. Barkentyna, której armatorem jest Sail Training Association Poland (STAP). Zbudowana w Stoczni Gdańskiej im. Lenina w 1980 (położenie stępki 10 X 1979) na zlecenie Telewizji Polskiej dla Bractwa Żelaznej Szekli – stworzonej przez kapitana Adama Jassera organizacji zajmującej się szkoleniem pod żaglami. W 1980 wystartowała w Cutty Sark Tall Ships Race’80.

Na przełomie lat 1980 i 1981 wyczarterowana przez Polską Akademię Nauk. Program tzw. Szkoły Pod Żaglami rozpoczął się w latach 1983–1984, pierwsza tura trwała dziewięć miesięcy podczas rejsu z Polski do Indii i z powrotem dookoła Afryki. W 1993 finansowanie Pogorii rozpoczęło miasto Gdynia i Gdyńska Fundacja Żeglarska jako armator. Żaglowiec wziął udział w Cutty Sark Tall Ships Race na trasie Bergen–Larvik–Esbjerg, w 1994 w rejsie przez Atlantyk do Kanady i w Festiwalu Morskim na Wielkich Jeziorach. W 1995 zarządzanie przejęło stowarzyszenie STAP, żaglowiec brał udział w kolejnych regatach i imprezach żeglarskich.

Posiada ożaglowanie typu barkentyna: 15 żagli na trzech masztach, w tym jeden maszt z żaglami rejowymi, powierzchnia żagli 1000 m², wyporność 342 tony, 47 m długości, 8 m szerokości, zanurzenie 3,5 m, moc silnika 255 kW. JMY

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania