POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''POLSKIE LINIE OCEANICZNE ODDZIAŁ W GDAŃSKU''' (PLO), część państwowego przedsiębiorstwa armatorskiego z siedzibą w Gdyni, utworzonego 1 II 1963 jako oddział w celu zarządzania liniami regularnymi do portów Morza Śródziemnego, południowej Azji i wschodniej Afryki oraz flotą zbiornikowców; mieścił się przy ul. Długiej 75/76. Statki obsługujące jego linie nosiły na rufie nazwę portu macierzystego: Gdańsk. W 1963 roku eksploatował 28 drobnicowców i 5 zbiornikowców o nośności 247 tysięcy ton (43% tonażu PLO). W roku 1970 przekształcony w Zakład Linii Afrykańskich i Śródziemnomorskich PLO z Oddziałem w Szczecinie. W ramach reorganizacji żeglugi handl. przejął od Polskiej Żeglugi Morskiej w Szczecinie linię zachodnioafrykańską z 17 statkami drobnicowymi i przekazał jej 5 zbiornikowców. Największy potencjał w latach 1977–1978, eksploatował 57 drobnicowców, w tym 27 na liniach śródziemnomorskich, 20 na zachodnio- i 10 na wschodnioafrykańskich o łącznej nośności 290 tysięcy ton (27% tonażu PLO). W roku 1983 przekazał linię zachodnioafrykańską Zakładowi PLO w Szczecinie i przejął od Zakładu w Gdyni linię do Zatoki Perskiej. Po 1977 otrzymał tylko 5 nowych statków (1987–1989). W 1991 roku przeniesiony do głównej siedziby firmy w Gdyni, eksploatował 5 pojazdowców i 18 drobnicowców o łącznej nośności 197 tysięcy ton (23% tonażu PLO). Rozwiązany w roku 1993. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU''' (PLO), część państwowego przedsiębiorstwa armatorskiego z siedzibą w Gdyni, utworzonego 1 II 1963 jako oddział w celu zarządzania liniami regularnymi do portów Morza Śródziemnego, południowej Azji i wschodniej Afryki oraz flotą zbiornikowców; mieścił się przy ul. Długiej 75/76. Statki obsługujące jego linie nosiły na rufie nazwę portu macierzystego: Gdańsk.<br/><br/>
 +
W 1963 eksploatował 28 drobnicowców i pięć zbiornikowców o nośności 247 tysięcy ton (43% tonażu PLO). W 1970 przekształcony w Zakład Linii Afrykańskich i Śródziemnomorskich PLO z Oddziałem w Szczecinie. W ramach reorganizacji żeglugi handlowej przejął od Polskiej Żeglugi Morskiej w Szczecinie linię zachodnioafrykańską z 17 statkami drobnicowymi i przekazał jej pięć zbiornikowców. Największy potencjał w latach 1977–1978, eksploatował 57 drobnicowców, w tym 27 na liniach śródziemnomorskich, 20 na zachodnio- i 10 na wschodnioafrykańskich o łącznej nośności 290 tysięcy ton (27% tonażu PLO). W 1983 przekazał linię zachodnioafrykańską Zakładowi PLO w Szczecinie i przejął od Zakładu w Gdyni linię do Zatoki Perskiej.
 +
Po 1977 otrzymał tylko pięć nowych statków (1987–1989). W 1991 przeniesiony do głównej siedziby firmy w Gdyni, eksploatował pięć pojazdowców i 18 drobnicowców o łącznej nośności 197 tysięcy ton (23% tonażu PLO). Rozwiązany w roku 1993. {{author: MBŁ}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 18:51, 27 lis 2021

POLSKIE LINIE OCEANICZNE. ODDZIAŁ W GDAŃSKU (PLO), część państwowego przedsiębiorstwa armatorskiego z siedzibą w Gdyni, utworzonego 1 II 1963 jako oddział w celu zarządzania liniami regularnymi do portów Morza Śródziemnego, południowej Azji i wschodniej Afryki oraz flotą zbiornikowców; mieścił się przy ul. Długiej 75/76. Statki obsługujące jego linie nosiły na rufie nazwę portu macierzystego: Gdańsk.

W 1963 eksploatował 28 drobnicowców i pięć zbiornikowców o nośności 247 tysięcy ton (43% tonażu PLO). W 1970 przekształcony w Zakład Linii Afrykańskich i Śródziemnomorskich PLO z Oddziałem w Szczecinie. W ramach reorganizacji żeglugi handlowej przejął od Polskiej Żeglugi Morskiej w Szczecinie linię zachodnioafrykańską z 17 statkami drobnicowymi i przekazał jej pięć zbiornikowców. Największy potencjał w latach 1977–1978, eksploatował 57 drobnicowców, w tym 27 na liniach śródziemnomorskich, 20 na zachodnio- i 10 na wschodnioafrykańskich o łącznej nośności 290 tysięcy ton (27% tonażu PLO). W 1983 przekazał linię zachodnioafrykańską Zakładowi PLO w Szczecinie i przejął od Zakładu w Gdyni linię do Zatoki Perskiej. Po 1977 otrzymał tylko pięć nowych statków (1987–1989). W 1991 przeniesiony do głównej siedziby firmy w Gdyni, eksploatował pięć pojazdowców i 18 drobnicowców o łącznej nośności 197 tysięcy ton (23% tonażu PLO). Rozwiązany w roku 1993. MBŁ

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania