GDAŃSK (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej (1929)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
m |
|||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | '''„GDAŃSK”''' (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1929 roku (miejsce budowy nieznane); długość 19,9 m, szerokość 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946 roku, wyremontowany, otrzymał nazwę „Gdańsk”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 roku w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W roku 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do roku 1973 | + | '''„GDAŃSK”''' (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1929 roku (miejsce budowy nieznane); długość 19,9 m, szerokość 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946 roku, wyremontowany, otrzymał nazwę „Gdańsk”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 roku w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W roku 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do roku 1973 używany był przy obsłudze jednostek pogłębiarskich na Odrze. Złomowany około roku 1977. {{author: WDAN}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 09:42, 25 wrz 2015
„GDAŃSK” (ex „Pflicht”), holownik żeglugi śródlądowej, zbudowany w 1929 roku (miejsce budowy nieznane); długość 19,9 m, szerokość 4,3 m, zanurzenie 1,3 m, parowiec. Należał do Schlesische Dampfer-Compagnie Berliner Lloyd, zatopiony na Odrze 13 III 1945. Wydobyty w 1946 roku, wyremontowany, otrzymał nazwę „Gdańsk”, pływał w Polskiej Żegludze na Odrze SA, po nacjonalizacji od 1951 roku w Państwowym Przedsiębiorstwie Żegluga na Odrze. W roku 1957 przejęty przez Rejon Dróg Wodnych w Opolu. W 1960 zmiana napędu z maszyny parowej na silnik wysokoprężny 180 KM. Do roku 1973 używany był przy obsłudze jednostek pogłębiarskich na Odrze. Złomowany około roku 1977.