GDAŃSK (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa (1877)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File:Pogłębiarka_czerpakowa____Gdańsk___.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]]'''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej (q Stocznia Królewska), dł. 36,5 m, szer. 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godz. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „D.”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana 1938 w Stoczni Gd., pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]]
+
[[File:Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]]
 +
'''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu w 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej ([[STOCZNIA KRÓLEWSKA | Stocznia Królewska]]), długość 36,5 m, szerokość 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godzinę. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „Danzig”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana w 1938 w Stoczni Gdańskiej. Pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni, basenu portowego w Helu, przy budowie portu rybackiego w Jastarni oraz we Władysławowie. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 17:34, 8 mar 2023

Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”

„GDAŃSK” (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu w 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej ( Stocznia Królewska), długość 36,5 m, szerokość 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godzinę. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „Danzig”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana w 1938 w Stoczni Gdańskiej. Pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni, basenu portowego w Helu, przy budowie portu rybackiego w Jastarni oraz we Władysławowie. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania