DIRCKSEN ERNST, budowniczy

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
'''ERNST DIRCKSEN''' (31 V 1830 Gdańsk – 11 V 1899 Erfurt), budowniczy. Syn Friedricha, nauczyciela gdańskich szkół elementarnych. Uczęszczał do q szkół św. Jana i q św. Piotra i Pawła. Po uzyskaniu stypendium z q Towarzystwa Pokoju studiował w Królewskim Instytucie Przemysłowym w Berlinie. W 1853 roku otrzymał uprawnienia budowlane. Pracował w ramach stażu w kilku firmach budowlanych, następnie poświęcił się budownictwu kolejowemu. W latach 1859–1867 pracował jako inspektor nadzorujący budownictwo kolejowe w Wielkopolsce i na Śląsku, w czasie wojny prusko-francuskiej (1870–1871) był odpowiedzialny za linie kolejowe w centralnej części frontu. Zbudował 37-kilometrową linię kolejową z Remilly do Pont à Mousson, co przyśpieszyło zdobycie francuskiej twierdzy Mainz i zadecydowało o ostatecznej klęsce Francji. Od 1874 roku jako tajny radca zaprojektował i zbudował nowoczesny berliński węzeł kolejowy (wraz z istniejącą obecnie obwodnicą). Podobne rozwiązania techniczne zastosował w budownictwie kolejowym w Erfurcie (od 1890). Kierował z Erfurtu budową nowych linii na całym górzystym terenie Lasu Turyńskiego i w rejonie Frankfurtu nad Odrą. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]]
+
'''ERNST DIRCKSEN''' (31 V 1830 Gdańsk – 11 V 1899 Erfurt), budowniczy. Syn Friedricha, nauczyciela gdańskich szkół elementarnych. Uczęszczał do [[SZKOŁA ŚW. JANA | szkół św. Jana]] i [[SZKOŁA ŚW. PIOTRA I PAWŁA | św. Piotra i Pawła]]. Po uzyskaniu stypendium z [[TOWARZYSTWO POKOJU | Towarzystwa Pokoju]] studiował w Królewskim Instytucie Przemysłowym w Berlinie. W 1853 otrzymał uprawnienia budowlane. Pracował w ramach stażu w kilku firmach budowlanych, następnie poświęcił się budownictwu kolejowemu.<br/><br/>
 +
W latach 1859–1867 pracował jako inspektor nadzorujący budownictwo kolejowe w Wielkopolsce i na Śląsku, w czasie wojny prusko-francuskiej (1870–1871) był odpowiedzialny za linie kolejowe w centralnej części frontu. Zbudował 37-kilometrową linię kolejową z Remilly do Pont à Mousson, co przyśpieszyło zdobycie francuskiej twierdzy Metz i zadecydowało o ostatecznej klęsce Francji.<br/><br/>
 +
Od 1874 jako tajny radca zaprojektował i zbudował nowoczesny berliński węzeł kolejowy (wraz z istniejącą obecnie obwodnicą). Podobne rozwiązania techniczne zastosował w budownictwie kolejowym w Erfurcie (od 1890). Kierował z Erfurtu budową nowych linii na całym górzystym terenie Lasu Turyńskiego i w rejonie Frankfurtu nad Odrą. {{author: MrGl}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Ludzie]]

Aktualna wersja na dzień 11:56, 10 wrz 2022

ERNST DIRCKSEN (31 V 1830 Gdańsk – 11 V 1899 Erfurt), budowniczy. Syn Friedricha, nauczyciela gdańskich szkół elementarnych. Uczęszczał do szkół św. Jana i św. Piotra i Pawła. Po uzyskaniu stypendium z Towarzystwa Pokoju studiował w Królewskim Instytucie Przemysłowym w Berlinie. W 1853 otrzymał uprawnienia budowlane. Pracował w ramach stażu w kilku firmach budowlanych, następnie poświęcił się budownictwu kolejowemu.

W latach 1859–1867 pracował jako inspektor nadzorujący budownictwo kolejowe w Wielkopolsce i na Śląsku, w czasie wojny prusko-francuskiej (1870–1871) był odpowiedzialny za linie kolejowe w centralnej części frontu. Zbudował 37-kilometrową linię kolejową z Remilly do Pont à Mousson, co przyśpieszyło zdobycie francuskiej twierdzy Metz i zadecydowało o ostatecznej klęsce Francji.

Od 1874 jako tajny radca zaprojektował i zbudował nowoczesny berliński węzeł kolejowy (wraz z istniejącą obecnie obwodnicą). Podobne rozwiązania techniczne zastosował w budownictwie kolejowym w Erfurcie (od 1890). Kierował z Erfurtu budową nowych linii na całym górzystym terenie Lasu Turyńskiego i w rejonie Frankfurtu nad Odrą. MrGl

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania