GDAŃSK II, pojazdowiec (1983)

Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 5 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{paper}}
 
{{paper}}
[[File:Pojazdowiec____Gdańsk_II___.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]]'''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec (ro-ro), zbudowany 1983 w Bilbao (Hiszpania), nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów, 12 pasażerów, dł. 199,60 m, szer. 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów. W PLO 1983–89, sprzedany Wotan Shipping Inc. Panama/Jolly Rosso. {{author:red.}}[[Category: Encyklopedia]]
+
[[File:Pojazdowiec_Gdansk_II.jpg |thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II” w budowie]]
 +
[[File:Pojazdowiec „Gdańsk II”.JPG|thumb|Pojazdowiec „Gdańsk II”]]
 +
 
 +
[[File:Gdańsk_MS__masowiec_1966bla.jpg|thumb| Pojazdowiec „Gdańsk II”]]
 +
 
 +
'''„GDAŃSK II”''', pojazdowiec, [[RO-RO, pojazdowiec, statek | ro-ro]], nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 w Bilbao (Hiszpania), matką chrzestną była dziennikarka [[DOBRACZYŃSKA BARBARA, dziennikarka telewizyjna, reżyser | Barbara Dobraczyńska]]. W Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej (odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu, już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990  chwilowo jako „CGM Renan”). {{author: RED}} [[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]]

Aktualna wersja na dzień 20:30, 11 gru 2022

Pojazdowiec „Gdańsk II” w budowie
Pojazdowiec „Gdańsk II”
Pojazdowiec „Gdańsk II”

„GDAŃSK II”, pojazdowiec, ro-ro, nośność 21 334 ton, 1180 kontenerów i 110 samochodów, długość 199,60 m, szerokość 31 m, zanurzenie 9,5 m, silnik spalinowy SG, prędkość 20 węzłów, 36 członków załogi, 12 pasażerów. Zbudowany w 1983 w Bilbao (Hiszpania), matką chrzestną była dziennikarka Barbara Dobraczyńska. W Polskich Liniach Oceanicznych w latach 1983–1989, formalnie własność Hiszpańsko-Polskiej Spółki Żeglugowej, pływał na linii australijskiej (odbył 24 podróże). Z uwagi na dużą kosztochłonność w użytkowaniu, już 17 I 1989 wystawiony przez PLO na sprzedaż. Zakupiony przez Wotan Shipping Inc. Panama do 2013 pływał jako „Jolly Rosso” (w 1990 chwilowo jako „CGM Renan”). RED

⇦ WRÓĆ
Osobiste
Przestrzenie nazw

Warianty
Widok
Działania