GDAŃSK (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa (1877)
Z Encyklopedia Gdańska
(Różnice między wersjami)
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{paper}} | {{paper}} | ||
− | [[File: | + | [[File:Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”.JPG|thumb|Pogłębiarka czerpakowa „Gdańsk”]] |
+ | '''„GDAŃSK”''' (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu w 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej ([[STOCZNIA KRÓLEWSKA | Stocznia Królewska]]), długość 36,5 m, szerokość 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godzinę. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „Danzig”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana w 1938 w Stoczni Gdańskiej. Pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni, basenu portowego w Helu, przy budowie portu rybackiego w Jastarni oraz we Władysławowie. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana. {{author:RED}}[[Category: Encyklopedia]] [[Category: Życie miasta]] |
Aktualna wersja na dzień 17:34, 8 mar 2023
„GDAŃSK” (ex „Danzig”), pogłębiarka czerpakowa, zbudowana w Stoczni Schichaua w Elblągu w 1877 na potrzeby Stoczni Cesarskiej ( Stocznia Królewska), długość 36,5 m, szerokość 8 m; 160 KM; 9 ludzi, urobek do 220 m³ na godzinę. Od 1920 nabyta przez Polską Marynarkę Wojenną, pracowała (do 1921 pod pierwotną nazwą „Danzig”) w Zatoce Puckiej i przy porcie w Tczewie. Od 1933 wycofana z eksploatacji, przejęta przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu, wyremontowana w 1938 w Stoczni Gdańskiej. Pracowała przy pogłębianiu Kanału Przemysłowego w Gdyni, basenu portowego w Helu, przy budowie portu rybackiego w Jastarni oraz we Władysławowie. We wrześniu 1939 zatopiona przy wejściu do portu gdyńskiego, wydobyta przez Niemców i złomowana.